op de site geen uitvoerig verslag, maar wel een paar punten die werden besproken. Het uitvoerige verslag wordt in de volgende ALV besproken.

Het aantal leden dat gebruik wilde maken van zijn rechten was minder dan vorig jaar, ca 15 mensen. Maar dit was geen handicap, op sommige punten werd heftig gediscussieerd.

Een van deze punten betrof het enorme ballengebruik! Er werd afgesproken dat de materiaalcommissie hier aandacht aan gaat besteden. Want niet alleen het aan te schaffen materiaal maar ook het gebruik cq gedragsregels valt onder de verantwoordelijkheid van deze commissie.

Een ander punt betrof de opvang van potentiële leden. Veel verzoeken tot kennismaking komen tegenwoordig via de site! Deze verzoeken worden altijd naar de Junioren of Seniorencommissie gestuurd voor beantwoording; maar uiteindelijk loopt de 1e kennismaking toch via de barwacht!

De vergadering maakte ook een verplichte deelname aan de ALV met boetebepaling aanhangig; het bestuur is hier geen voorstander van.  Uiteindelijk gaat het erom de deelname aan een ALV te verhogen. Het bestuur wil de communicatie over dit evenement verbeteren, zoals met de electronische nieuwsbrief of anderzijds. Het punt werd hiermee afgedaan.

Er werden door 3 bestuursleden (Commercie, Vrijwilligerscoördinator, Senioren) in het kort verteld welke doelen zij nastreven. Commercie geeft duidelijk aan dat we van buiten naar binnen moeten denken en wil de beschikbare middelen beter benutten. Het gebruik van meer ICT binnen Commercie leidde tot veel discussie, opmerkingen cq vragen.  De Vrijwilligerscoördinator wil uiteindelijk de betrokkenheid van de leden met VVV verhogen en heeft daarvoor een stappenplan opgesteld. De  Seniorencie wil naast de reguliere evenementen ook meer naar buiten treden. Het Leidsenhage evenement is daar een mooi voorbeeld van.

Het Jaarverslag werd besproken; met name de inzet van de vrijwilligers werd gememoreerd. Maar ook dat het nog beter kan.

De Jaarrekening 2010-2011 werd op advies van de Kascie goedgekeurd. Het gedachtengoed achter de begroting en de begroting werden eveneens goedgekeurd. De ALV benoemde Remco Bruijne (Commercie) , Ymke Thomas en Shahab Davoudi (Jeugd) en Bart Brink (Vrijwilligerscoördinator) als bestuursleden.

Tot zover "het korte" verslag!  Je ziet dat de vereniging op vele fronten aktief is maar ook dat vrijwilligers de vereniging maken!