Geacht lid, donateur, dan wel ouder of verzorger van een jeugdlid van VVV,

Ik wil me graag bij u introduceren als vrijwilligerscoördinator van VVV. Tijdens de laatste algemene ledenvergadering ben ik geïnstalleerd als bestuurslid. Mijn naam is Bart Brink, alweer een jaar of 13 lid van onze vereniging.
Ik wil graag iets van uw tijd en aandacht vragen voor een belangrijk onderwerp.

Binnen VVV is er, net als bij veel andere verenigingen, een toenemend tekort aan vrijwilligers.
De meesten van ons zijn (ouder / verzorger van) actieve tafeltennissers, maar er is ook een groep die, naast de eigen sportieve inspanning, het reilen en zeilen van de vereniging in goede banen tracht te leiden. Dat zijn bijna allemaal vrijwilligers, die, vaak onzichtbaar en achter de schermen, belangrijk werk verrichten.
Zonder leden hebben we als vereniging geen bestaansrecht, zonder vrijwilligers geen bestaansmogelijkheid.

De groep vrijwilligers binnen VVV vergrijst een neemt in omvang af. Een steeds kleinere groep mensen moet het zelfde werk verrichten en we hebben een hoop "ballen hoog te houden". Deze trend zouden we graag keren. Immers, we willen allemaal graag bij een goed georganiseerde vereniging blijven tafeltennissen.

Ik ben ervan overtuigd dat er meer mensen binnen VVV te vinden zijn die een bijdrage aan de vereniging willen en kunnen leveren. Mijn ideaalbeeld erbij is dat we een vereniging zijn waar iedere betrokkene het als vanzelfsprekend ervaart om vrijwillig een taak of functie te vervullen.

Deze taken en functies zijn er in allerlei soorten en 'maten': van groot tot klein, met regelmatige of incidentele inspanning, voor bepaalde of onbepaalde tijd, die vanaf huis gedaan kunnen worden, etc.

Realiseer u: zelfs een kleine bijdrage die u zou kunnen leveren kan voor de club van grote waarde zijn!

Daarom een dringend beroep op u om voor uzelf een moment serieus stil te staan bij de vraag of u iets denkt te kunnen betekenen in onderstaande vacatures:

• 2 dependance assistenten --> klik hierop voor een profielomschrijving
  • secretaris --> klik hierop voor een profielomschrijving
  • trainers voor jeugd, maandag t/m vrijdag, ook als backup igv ziekte andere trainer (zie website voor precieze tijden)
  • jeugdbegeleiders voor jeugdteams op zaterdag bij uit- en thuiswedstrijden in de competitie, incidenteel bij toernooien
  • organisator kindertafeltennisfeest; meerdaags evenement in de kerstvakantie voor groepen 5 t/m 8 van basisscholen
  • helper kinderpartijtje tafeltennis; af en toe verzorgt VVV een kinderpartijtje, waar we enkele uren hulp kunnen gebruiken
  • schoonmaak, de kantine eens in de zoveel tijd helpen poetsen
  • barmedewerker, voor af en toe draaien van een bardienst
  • functionaris sponsorwerving, voor binnenhalen van nieuwe sponsors, belangrijke financiele bron voor VVV!
  • collectanten voor Jantje Beton, Sportgehandicapten en Ango

Alle hulp is welkom!

Op onze website (ttv-vvv.nl) treft u trouwens het actuele overzicht van vacatures (zie het kopje Vacatures onder Home).

Ziet u een leuke vacature of denkt u uw kennis en ervaring er in kwijt te kunnen, dan wel uw ambitie waar te kunnen maken, schroom niet contact te zoeken. Alle vragen en reacties zijn welkom aan mijn adres of bij een van de andere bestuursleden.

Bedenk dat VVV van, voor en door haar leden is en dat we er samen voor verantwoordelijk zijn de vereniging een gezonde toekomst te geven. Ik reken op ieders afweging welke (extra) hulp u aan VVV zou kunnen bieden.

Met een hartelijke groet,

Bart Brink,