In de oproep voor vrijwilligers en vacaturebank wordt melding gemaakt van een dependance!
Voor de meesten onder ons komt dat volledig uit de lucht vallen. Ik kan me dus voorstellen dat meer informatie wordt gewenst. Ik zal proberen wat meer achtergrond te geven.

Het is te triest voor woorden maar tafeltennis in Den Haag is noodlijdend! De sport is de laatste 2 decennia zowel kwantitatief als kwalitatief weggezakt! Deze trend moet worden omgebogen zodat Den Haag weer een tafeltennis stad wordt waarmee rekening moet worden gehouden.
NTTB-West heeft hiervoor een Stimuleringsproject gestart. VVV is gevraagd aan 1 van de deelplannen deel te nemen. In principe staat VVV hier positief tegenover.

NTTB-West en VVV willen een dependance openen bedoeld voor de Haagse wijken MariaHoeve en Bezuidenhout. Onderzoek van VVV heeft aangetoond dat hier voldoende potentieel zit om een dependance op een financieel gezonde manier te exploiteren. Er wordt in deze wijken dus naar een speelzaal gezocht.

De samenwerking VVV - West bestaat uit een voorlopige financiële sponsoring, beschikbaarstelling van trainersfaciliteiten maar ook opvang en begeleiding. En eventueel doorgroei naar selectietraining.

Voor VVV is dit project belangrijk! Het gaat om Jeugd en dat is precies de doelgroep die we graag willen hebben. Wie de Jeugd heeft heeft de toekomst, nietwaar?
Met een dependance gaan we de wijk in naar de jeugd toe! Het verlaagt hopelijk de drempel!

Na het bovenstaande zul je begrijpen dat er veel moet gebeuren om deze dependance goed van de grond te trekken. De Bond verzorgt de zaal en de trainer, maar VVV moet voor een aantal vrijwilligers zorgen die niet alleen openen en sluiten, maar ook kunnen assisteren en de ouders te woord kunnen staan. Dus, mocht je geïnteresseerd zijn, kijk bij Vacatures en volg de link. Je kunt je ook melden bij Ymke Thomas, Vally Karagantcheff of Bart Brink.