Gisteren, maandag 14 november 2011, speelde VVV 1 tegen NTTC in Nieuwerkerk a.d. IJssel. Het was nog behoorlijk zoeken waar de zaal was, want van geen van beide auto's kende het navigatiesystemen het nieuwe wijkje. Tja, je wordt erg afhankelijk van die dingen...

We werden vriendelijk ontvangen in de nog nieuwe zaal van NTTC. Een mooi zaaltje met lekker veel licht, maar de VVV-ers vonden vanaf het begin dat de bal vreemd opsprong en je kon zien dat het hinderlijk was.  Daarnaast was de vloer erg glad, dus we hebben nog snel een vochtig handdoekje neergelegd om af en toe de schoenen wat stroever te maken.

Werff begon tegen een heer die er in de thuiswedstrijd niet bij was. De tegensytander was best sterk, maar Werff vond al snel een taktiek die ijzersterk bleek (ook Patrick kon daarmee de winst tegen deze heer naar zich toe trekken).  Zodoende kwam Werff niet in gevaar.

Rick pakte ook zijn eerste partij meteen, zodat VVV comfortabel van start was. Patrick moest aantreden tegen Eric, de speler van NTTC met het hoogste percentage. Deze partij had hij thuis knap met 3-1 gewonnen, maar bij NTTC lukte dat helaas niet. Misschien toch het afwijkend gedrag van de bal? Het was spannend, maar het werd 1-2.

Werff en Rick wisten vervolgens wel gemakkelijk de dubbel naar zich toe te trekken, mede omdat Danny, de vierde heer (die thuis de singles had gespeeld) niet in zijn spel kwam.  Strikt genomen was het kampioenschap (op grond van onderlinge resultaten) toen al binnen.

Werff had in de daaropvolgende partij geen moeite met de derde heer van NTTC. Patrick moest tegen de 'nieuwe' heer Hans en dat was een zeer spannende partij. Gelukkig viel ook deze partij naar de kant van VVV, zodat we ruim voor kwamen met 1-5.  Rick kreeg nu Eric aan tafel en dat was, zoals verwacht, een lastige partij. Eric haalde revanche voor zijn verloren partijen bij VVV en won ook van Rick.  2-5

FOTO's: HIER

Patrick won vervolgens als verwacht van de derde heer en Werff bleek voor Eric toch echt te sterk en zo kwamen we al op 2-7.

Rick was hekkensluiter met zijn partij tegen Hans, maar een overwinning zat er uiteindelijk niet in. Jammer van die pot, maar VVV kon toch met een trotse 3-7 en het kampioenschap in de zak naar huis.

Het doel voor het nieuwe team 1 was om binnen een jaar te promoveren naar de derde divisie en er is dan ook hard getraind. Zelfs een 3-mans trainingsweekend met Jan en Anne Vlieg hoorde tot de voorbereiding. Het is natuurlijk geweldig dat VVV 1 reeds na de eerste competitie naar de derde divisie gaat promoveren, iets wat voor VVV jaren geleden is.

Geweldig gedaan mannen.

Remco