Beste competitiespelers,

De najaarscompetitie 2011 zit er weer op, op een haar na zijn alle wedstrijden inmiddels gespeeld. Alleen VVV duo 2 moet nog een wedstrijd inhalen die nog van belang kan zijn in de strijd tegen degradatie van dit team.

Er zijn 2 teams kampioen geworden, t.w. team 1, ons vlaggeschip dat met overmacht de titel greep in de Hoofdklasse onder aanvoering van Werff die toch maar even ongeslagen bleef. Maar ook Rick en Patrick lieten zien een stapje hoger aan te kunnen. We zijn dan ook benieuwd of het team het volgend jaar weer zo goed doet in de Landelijke 3e divisie. VVV doet in elk geval sinds jaren weer van zich spreken !!  Klasse Werff, Rick, Patrick en natuurlijk niet te vergeten Pim die het team met zijn wijze raad bijstond.
Ook het 3e duoteam pakte het kampioenschap, in de 4e klasse. Gefeliciteerd Martin, Jan Krans, Leon en Jaap. Volgend seizoen krijgen jullie het ongetwijfeld zwaarder dus alvast veel succes gewenst!

Ook waren er weer diverse teams die zich niet wisten te handhaven, een aantal gedegradeerde teams waren vorig seizoen gepromoveerd cq hadden een keuzeplaats gekregen en de geschiedenis leert dat het dan meestal moeilijk is om zich te handhaven. Dit bleek nu ook weer.

De teams die het volgend jaar weer een stapje lager moeten proberen zijn:

VVV 2 (1e klasse)
VVV 5 (2e klasse)
VVV 6 (2e klasse)
VVV 7 (3e klasse)
VVV 8 (4e klasse)
VVV duo 1 (3e klasse)
VVV duo 2 (3e klasse, heeft nog een minieme kans zich te handhaven)

De voorjaarscompetitie 2012 begint op maandag 23 januari, eerst staat de feestmaand december voor de deur.
Begin januari volgen dan eerst 2 belangrijke toernooien: zondag 8 januari de Zuidhollandse Kampioenschappen te Schiedam (opgeven bij Mark) en op zaterdag 14 januari de Clubkampioenschappen enkel met een vernieuwde opzet (opgeven bij Vally).

De teamopgave voor de voorjaarscompetitie moet op 7 december a.s. worden ingediend bij de NTTB. Ik verzoek de spelers die komend voorjaar geen competitie meer willen of kunnen spelen dit zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 2 december a.s., aan mij te melden zodat ik hiermee in de teamopstelling rekening kan houden.
Spelers die zich niet tijdig afmelden zullen in elk geval worden aangeslagen voor de bondscontributie komend halfjaar. Dus meld je tijdig af!!  Ook teams die bepaalde wensen of wijzigingen willen doorgeven kunnen dit voor genoemde datum doen.

Teams die door afmeldingen van spelers incompleet geraken zal ik trachten aan te vullen of, als bepaalde spelers overblijven, spelers door te schuiven naar andere teams zodat iedereen weer kan deelnemen aan de competitie. Dit vereist wel van eenieder de nodige flexibiliteit en medewerking!!

Er kunnen dus altijd wijzigingen worden aangebracht in de samenstelling van teams, ook teams die in eerste instantie ongewijzigd blijven. Dit om te zorgen dat bepaalde spelers waarvan het bestaande team ophoudt te bestaan toch ergens kunnen worden geplaatst. Dit zal echter altijd in overleg met de direct betrokkenen gebeuren.

Groet, Vally