Op zaterdag 10 december hebben de VVV-jeugdleden Nina, Tim en Patrick deelgenomen aan de landelijke kwartfinale van de meerkampen. Deze werd gespeeld in het topsportcentrum in Almere, een prachtige accommodatie (behalve de parkeerplaatsen, die zijn al jaren een modderbad, maar de tafefeltennistafels staan wel droog!).

Voor degenen die niet precies weten wat de meerkampen zijn: dit is een toernooi dat elk jaar gedurende het hele speelseizoen loopt. De eerste regionale ronden zijn al in september en de finale pas aan het eind van het seizoen, in juni.  Op elke speeldag speel je één poule en afhankelijk van de categorie gaan de eerste twee, drie of vier spelers door naar de volgende ronde.   De meerkampen zijn erg leuk en spannend, maar ze leveren ook veel punten op voor je ranglijstpositie: hoe verder je komt, hoe meer punten je krijgt natuurlijk.

Nina zat in een poule van zes bij de meisjes welpen (één meisje kwam niet opdraven, dus bleven vijf over). De eerste vier (!) van de poule gingen door. Nina wist beslag te leggen op de derde plaats, dus mag ze meedoen aan de halve finale die op 5 februari in Zwolle wordt gespeeld.

Tim speelde bij de kadetten, eveneens in een poule van 6. Tim verloor alleen van Merijn Smid maar werd (als ik goed geinformeerd ben) toch eerste in die poule. Daarmee is ook Tim door naar de halve finale.

Patrick, tenslotte, speelde bij de junioren in een poule van 6. Patrick won alle partijen en werd dus ook eerste.

Een prima resultaat voor VVV dat alledrie de deelnemers door zijn.   Hopelijk doen er volgend jaar meer VVV-ers mee in de meerkampen en kunnen we onze club nog beter laten zien.  Nog dank aan Rick, die meeging als coach voor Patrick.  Nina en Tim werden gecoacht door Mark en Matthijs v.d. Heijden.

Remco