VVV1 verloor op zaterdag 28 januari 2012 zijn eerste wedstrijd tegen HBC 1.  Geurt maakte een verslagje voor ons.

Het werd een enerverende avond aan de Van Ruijsdaallaan.

Tegen een geladen HBC stond VVV - tegen de verwachtingen in - na twee partijen op een 2-0 achterstand. Rick Bierhuis verloor zijn eerste partij en ook Werff Thomas kwam in zijn eerste partij net tekort. Met 11-9 in de beslissende game moest hij in de ervaren oud-eredivisie speler Fred van Oostenrijk zijn meerdere erkennen.

Het was de uit de jeugdopleiding afkomstige Patrick Bruijne die zorgde voor de aansluiting. Met de daarop volgende winst in het dubbel keerden voor VVV de kansen: 2 -2. Maar Werff - niet in zijn beste vorm - verloor opnieuw met 11-9 in de vijfde game. En na verlies van Rick had HBC de zaken weer op orde: 2 - 4. Het was Patrick die voor de tweede maal de thuisclub de opleving bezorgde. Met de volle steun van publiek en teamgenoten wist hij in een zinderende partij de routinier Fred van de tegenpartij wel te verslaan. Na winst van Werff gaf het scorebord opnieuw een gelijke stand aan: 4 - 4.

Het kruit van VVV bleek toen verschoten. De laatste partijen van Rick en Patrick gingen verloren waardoor de wedstrijd  eindigde met twee wedstrijdpunten in het voordeel van HBC. Toch lijkt VVV wel voldoende in huis te hebben om in de derde divisie een serieuze rol te spelen, want Werff had een echte off-day en Rick heeft duidelijk meer in zijn mars. Laten we het maar houden op een stroeve start.  De andere clubs speelden ook 6-4, dus alles is nog mogelijk.

Enkele foto's HIER