Hallo allemaal,

Hieronder een terugblik van Rick Bierhuis op een stevig eerste seizoen in de 3e divisie:

Afgelopen zaterdag 14 april is er een 6-4 overwinning geboekt door het 1ste team van VVV op de Bredase club Wanzl/Belcrum.
Aangezien we met deze club om het behoud moesten vechten en een gelijkspel voldoende was geweest, is het behoud in de 3e divisie vastgesteld.

Dit was voor ons de laatste competitiewedstrijd maar voor de overige clubs nog niet. Deze moeten nog een wedstrijd spelen maar met een voorsprong van 11 punten is er geen verandering mogelijk en is de poule al vastgesteld met een verdiende 1e plaats voor HBC die -zeker in de breedte- het sterkst was.

Uiteraard hebben we binnen het team enkele taken verdeeld.
Hierdoor ben ik aangewezen als aanvoerder en heb toegezegd dat Werff voor deze keer de kopman moest zijn en minimaal een percentage van 85% moest kunnen halen. Hierdoor was het uiteraard mogelijk dat Patrick en ikzelf evt. een lager percentage mochten behalen. Als voorspelling moesten we aan het einde van de competitie opgeteld de 130% bereiken.
De pittige taak van aanvoerder (formuliertje tekenen.. drankje aangeven.. etc. , etc. )  heeft uiteraard wel invloed gehad op mijn eigen percentage. Uiteindelijk is er een percentage uitgekomen van .. ahum.. 17% waar de minimale 33% de doelstelling was. Maar ja… aanvoerder he...
Dan hebben we natuurlijk nog Patrick, wiens bijdrage het (jeugd)elan bij de overige teamleden opvijzelt. Hoewel er een percentage van 28% is behaald draait hij toch mee op dit niveau. Zeker met de technisch aanvallende ballen is hij gemiddeld verder dan de overige spelers. Uiteraard zijn er nog enkele punten voor verbetering vatbaar maar dat geldt ook voor andere spelers. (Rick)
Als laatste hebben we natuurlijk Werff nog. Als aangewezen kopman heeft hij mijn voorspelde 85% gehaald en daar mocht zelfs nog 2% bovenop. Daar bovenop hebben we bij de tegenstanders een flink aantal witte vlaggen gezien aangezien VVV een heel sterk dubbel had waar Werff en Patrick in de basis hebben gestaan. Als aanvoerder zijnde was er natuurlijk weer een zware taak voor mij gelegd om de jongens aan te moedigen. :-)
Al met al is er een totaal percentage van 132 gehaald wat net over mijn voorspelde 130 is. Zo is het dus duidelijk te zien hoe belangrijk het is om een team aan te sturen.
Voor volgend seizoen wordt het team versterkt met oud-jeugdlid Dhr. M. vd. Heiden die reeds in de 3de divisie speelt bij Rijnsoever en die daar het kampioenschap heeft behaald. Met deze actie zal het gemiddeld niveau worden opgekrikt wat hopelijk ook voor de overige teamleden gaat gelden of wat in ieder geval inspireert om een hoger niveau te halen.

Als laatste moet er uiteraard nog een bedankje af aan de vereniging en de supporters annex chauffeurs die zelfs met de uitwedstrijden te zien zijn geweest ( allen te zien in Vak Zuid). Dit geldt ook voor dhr. Erwin F. (vanwege enkele discutabele momenten wordt zijn achternaam hier niet genoemd) die als leider van de harde kern van VVV het team heeft opgejut. (Vak Zuid, stoel 6). Tevens een bedankje aan de supporters van Vak Noord die met hun VIP-kaarten een prive bar tot hun beschikking hadden.

Graag zien we jullie volgend seizoen terug.
Met vriendelijke en sportieve groet, Rick Bierhuis