Hey allemaal!

Op zaterdag was het feest bij VVV want we speelden het jeugdclubkampioenschap met een *geweldige* opkomst en na afloop gezellig samen voetbal kijken. De Nederlandse voetballers lieten het afweten, maar de VVV-jeugd niet!  DanKzij de groei van het aantal jeugdleden hadden we maar liefst vier klassen.

Ik zou haast willen zeggen: laat de FOTO's voor zich spreken, maar toch enkele woorden over zaterdag: Er waren flink wat senioren opgetrommeld om te helpen met tellen en dat ging allemaal in prima sfeer.  Trouwens, de sfeer zat er hoe dan ook goed in, want vele kinderen waren al in het oranje en sommigen waren prachtig beschilderd:

• Deze (OK, geen kind, maar de moeder van David)
  • Of Deze ...
  • Of Deze !

De wedstrijden waren zeer spannend en ik vond het verrassend dat Tim er in de C-categorie met de hoofdprijs vandoor ging. Tim is pas kort lid en maakt prachtige voortgang. Bij de A speelde een bizar scenario. Dit was een poule van 4: Nolan, Wessel, Tim en Patrick (de kampioen van vorig jaar).

Nolan versloeg zeer knap Patrick, wat natuurlijk meteen sensatie was. Vervolgens versloeg Tim Nolan weer behoorlijk overtuigend, dus de vreemdste scenario's waren nog mogelijk, temeer daar Wessel in de vijfde set ook zeer dichtbij Patrick kwam. Tim versloeg ook Wessel (in een erg mooie wedstrijd), dus Tim had daarmee een goede kans om clubkampioen te worden. Patrick kon zijn huid alleen nog redden met een 3-0 overwinning op Tim. Patrick kwam pas bij 2-8 achterstand in de eerste game echt op dreef. Hij pakte die game met 11-8 en gaf de twee volgende games ook niet uit handen, hoewel Tim prima tafeltennis liet zien. Daarmee behield Patrick de titel.
Het werd vervolgens games tellen en pas na twintig minuten en het nazoeken van de precieze telregels op internet werd de verdere uitslag duidelijk. Nolan pakte net de tweede plek, Tim de derde en Wessel de vierde.
Duidelijk is wel, dat de niveaus steeds dichter bij elkaar liggen en we kunnen volgend jaar weer vuurwerk verwachten.

Na afloop bleven de meeste deelnemers en een aantal ouders bij VVV om voetbal te kijken. Dit begon in uitstekende sfeer, maar het werd wel wat stiller toen Denemarken 1-0 scoorde. Naarmate duidelijk werd dat Nederland het niet zou gaan redden kwam er van de aanwezige bondscoaches advies ("wisselen!") maar er hing natuurlijk geen overwinningssfeer.

Toch kunnen we terugkijken op een geweldige dag, die, zoals we van Mark gewend zijn, uitstekend georganiseerd was en die mogelijk werd door hulp van vele vrijwilligers: de barmensen die zich een slag in de rondte werkten, de tellers, de voorzitter die de prijzen uitreikte, enz.

De uitslagen:

Uitslagen VVV Clubkampioenschappen jeugd 2012:

A-Klasse:
1e plaats: Patrick Bruijne
2e plaats: Nolan Schultz
3e plaats: Tim Nijdam

B-Klasse:
1e plaats: Femke Bulthuis
2e plaats: Jasper Smit
3e plaats: Mark Coelman

C-Klasse:
1e plaats: Tim Bosman
2e plaats: Zaviera Schild
3e plaats: Evi van der Tas

D-Klasse:
1e plaats: Robert Paardekooper
2e plaats: Elwin de Prez
3e plaats: Timo de Boer

Sportiviteitsprijs: Marc Otten

Tot volgende week, dan hebben we het eveneens oergezellige BBQ toernooi met na afloop wederom voetbal. KOMEN dus!

Remco