We kwamen binnen, halverwege de partij van Werff tegen Maarten van Bit, doordat we onderweg file hadden als gevolg van twee aanrijdingen.

Vooraf was al duidelijk dat we tegen de titelkandidaat zouden aantreden en de score op het bord wees al in die richting. 2-1 achter voor Werff. De vierde game was erg spannend maar, hoewel Werff goed speelde, pakte Maarten ook de vierde game en daarmee de partij.

Als tweede trad Matthijs aan tegen Yorick. Patrick was vandaag toeschouwer, want hij kampt nog steeds met pijn in zijn knieën. Dat gaat nog enkele maanden aanlopen, dus het valt nog te bezien of hij nog in actie komt.
Matthijs speelde zijn eerste wedstrijd na vele jaren bij VVV en was erop gebrand zijn visitekaartje af te geven. Hij speelde een solide partij, met alleen een mindere concentratie in de derde game. Matthijs herstelde snel en zo was het met 1-3 beslist in het voordeel van Matthijs.

Rick kreeg het meteen zwaar voor de kiezen, moest aantreden tegen Hans, een oud-eredivisiespeler, die vorig seizoen eerste divisie had gespeeld. De eerste game ging netjes naar Rick, die prima speelde, maar de ervaring van Hans en een verschil in snelheid waren doorslaggevend. 2-1 voor Bit.

Vaak zie je bij dit soort wedstrijden dat de dubbel de richting geeft voor de rest van de wedstrijd. In de vierde game kwamen de VVV-ers met 1-2 en 5-10 voor, maar vervolgens kwamen de Bit-ers sterk terug en pakten de game. Een timeout volgende keer? De vijfde game moest dus de beslissing brengen. Jammer, jammer, want in de laatste game liep het van geen kant. Veel misslagen, netje tegen... Winst voor Bit. 3-1. Jammer, want de gelijke stand zat er echt aan te komen.
Werff trad tegen Yorick aan voor zijn tweede single. Hier was wel een duidelijk niveauverschil. Yorick had enorm veel moeite met Werffs bolle spinballen. Overtuigende 0-3.

Aan Rick de moeilijke opgave om de wedstrijd op 3-3 te brengen tegen Maarten. Rick begon zeer sterk en pakte door uitstekend spel de eerste game. Maarten ging echte sterker spelen en kwam 2-1 voor. Rick kwam daarna in de vierde game sterk terug en kwam op 9-10 voor de vijfde game. Helaas kon hij net dat laatste puntje niet pakken. Jammer hoor, zó close. Bit heeft de leiding met 4-2.

De volgende ronde bracht ervaring tegen inzet. Hans tegen Matthijs. Een superspannende partij en Matthijs had zeker kansen. Toch bleek het scherpe blokken en de vastheid van Hans net teveel. Opvallend was de verering van het publiek voor Hans :-), bij de andere spelers druppelde het publiek telkens weg... Nou ja... 5-2. Een overwinning zat er niet meer in.
Rick, die vandaag goed speelde, kreeg nu Yorick tegenover zich. Ook deze partij ging naar Bit, hoewel Rick Weer goed speelde en het erg spannend maakt. Weer de laatste games 11-9. Werffs laatste partij was tegen Hans. Deze heren hebben elkaar n het verleden vaker ontmoet en Werff had nog een afrekening te doen :-).  Het begon goed, want de eerste game was al snel voorbij en in het voordeel van VVV. De tweede was superspannend en ook daar pakte Werff de winst met 13-15. Hans kwam echter wel in de wedstrijd en Maakte, zei het nipt, de derde. Daarna kon Werff niet meer terugkomen, het scherpe blokken was uiteindelijk funest, hoewel Werff in de vijfde set nog scherp terugkwam.  Maar goed, een pijnlijke stand... 7-2 voor Bit.

Kon Matthijs nog een puntje pakken om de schade te beperken?  Hij begon zeer voortvaren. Maarten kwam er niet aan te pas en al binnen 15 minute zette Matthijs de 7-3 op het bord. VVV had hier wel een puntje meer verdiend, maar Bit was vandaag de betere partij.