Toen wij binnenkwamen voor de wedstrijd van VVV 1 tegen Hotak 1, hadden Werff en Matthijs beiden hun partij reeds gewonnen. Rick stond 1-2 in games achter, maar was goed op weg de vierde game te winnen. Direct viel de agressieve speelstijl van Rick op en zijn goede techniek. Rick wist zodoende die vierde game te pakken en in de laatste game bleek hij duidelijk te sterk. VVV stond zomaar met 3-0 voor, een prima start na de toch wat teleurstellende wedstrijd bij Bit, vorige week.

Al tijdens de eerste helft van de wedstrijd viel de goede en sportieve sfeer op. Nu is het team van Hotak een erg sympathieke tegenstander, maar het publiek liet ook zien hoe het zou moeten. Voor mooie ballen van de tegenstander werd net zo druk geklapt als voor VVV en iedereen had het goed naar zijn zin.

De dubbel was een voortzetting van het eerste deel van de wedstrijd, want Werff en Matthijs wonnen deze partij met 3-0. we zagen prachtige rallies en van beide kanten spectaculaire slagen, maar al met al was VVV het betere team.
Werf kwam in zijn volgende partij tegen Sjoerd niet in gevaar en ook ook Matthijs pakte zijn partij tegen Peter.  Rick moest het vervolgens opnemen tegen Jacco.  Het werd zeker geen slechte partij, maar Jacco was sneller en maakte minder fouten. Punt voor Hotak. Zo stond VVV netjes met 6-1 voor.

Het leek een overwinning met grote cijfers te worden, maar Hotak ging niet bij de pakken neerzitten. In de volgende partijen wist Werff nog van Peter te winnen, maar Rick redde het niet tegen Sjoerd en de steeds beter spelende Jacco hield ook Matthijs eronder.

Zo werd het geen monsterzege, maar VVV pakte toch een mooie overwinning, die goed genoeg is voor een vierde plaats, met slechts één punt verschil met de nummer twee.

Na afloop is er nog heerlijk samen gegeten en zijn de verspeelde calorieën en het verdampte vocht (...) volledig aangevuld. Het was een geweldige middag, met veel kijkers en weer meer jeugd dan voorgaande keren. Prima voor het tafeltennis!

Enkele fotootjes, waarop ook onze nieuwe aanwinst Matthijs (een echte oud-VVV-er, trouwens), zie je HIER

Remco