Op zaterdag zes oktober moesten de heren van VVV 1 naar het verre Heerlen voor de uitwedstrijd tegen Fürst/Lybrae.

Remco kon dit weekend niet rijden, maar Ymke was zo aardig om de slordige 500 km met het team af te leggen. Heb je dan hart voor je club of niet :-)

Eenmaal aangekomen zagen we dat we tegen de sterkst mogelijke opstelling moesten. Werff mocht aanvangen tegen J.Strik en boekte een solide 3-0 overwinning. Matthijs begon daarna tegen de kopman van de tegenstander en begon sterk aan de wedstrijd wat leidde tot een 2-0 voorsprong in games. Het werd daarna toch een spannende pot die uiteindelijk in het voordeel van Matthijs met 11-9 in de vijfde beslist werd. Rick moest hierna tegen de sterke M.Spiertz en verloor na een spannende vierde game (14-12) helaas 3-1.

Het dubbel van VVV boekte hierna een sterke 3-0 overwinning en toen moest Werff tegen de kopman E.Ververs. Werff begon moeizaam aan de partij, kwam 2-1 achter maar door uitstekende vechtlust knokte hij zichzelf terug naar een mooie 3-2 na een time out op 10-9!

Toen was Rick weer aan de beurt en die begon goed aan zijn pot, kwam 2-0 voor,  helaas verloor die nipt de derde game en de vierde. Maar in de vijfde game stond hij er weer en won ook zijn pot met 3-2. Matthijs won hierna zijn pot vrij makkelijk, waarin wel in de 1e game een 9-4 achterstand omgebogen moest worden tot 11-9. Tussenstand 6-1. Werff won toen 3-1, een partij waarin hij makkelijk 2-0 voorkwam maar de tegenstander de ene na de andere winner sloeg zich nog terugknokte, maar Werff gelukkig een vijfde game voorkwam.

Rick was hierna niet opgewassen tegen de kopman en Matthijs eindigde ook zijn laatste wedstrijd met goed spel en een 3-0 overwinning. Hierdoor boekte VVV zijn grootste overwinning van het seizoen, heeft Matthijs zijn eerste hattrick binnen en blijft het vizier gericht op Bit.nl dat eveneens met 8-2 won. Hotak staat nu gelijk met VVV, maar moet volgende week tegen Bit, terwijl VVV tegen Pecos moet en daarvan is de kopman Friso Reitsma (onlangs terecht lid van verdienste geworden bij Pecos) geblesseerd.

Bit.nl 1                   4 - 32VVV 1                      4 - 25Hotak '68 1                4 - 25Fürst/Lybrae 1             4 - 18Papendrecht 1              4 - 11Pecos 4                    4 -  9

Matthijs