Op zaterdag 13 oktober bezocht VVV 1 Pecos 4. Een nogal bijzondere ontmoeting, want Werff heeft lange tijd bij Pecos gespeeld en Patrick (nog geblesseerd) traint er elke week.

De vriendschappelijke relatie zou de strijdlust niet in de weg staan en VVV was er op gebrand een stevige overwinning neer te zetten. Frans Smit verving Rick Bierhuis, die in Malaga van de zon genoot. Frans speelt dit seizoen geen competitie, maar was gelukkig zo aardig om een middagje op te offeren voor team 1.

VVV maakte een vliegende start en won gladjes de eerste drie partijen. Zelfs Frans gaf in zijn eerste partij slechts één game af.
VVV kwam vervolgens op 0-5 door gemakkelijk de dubbel te winnen en de single van Werff. De zegereeks leek te worden onderbroken doordat Frans 0-2 achter kwam, maar die kon nét aan de derde en vierde game pakken en uiteindelijk ook de vijfde game met 9-11.  De volgende partij ging echter alsnog verloren, doordat Matthijs van der Heiden volkomen onverwacht tegen een nederlaag aan liep tegen Martin Hamel. Overigens speelde Martin een prima partij en hij scoorde hiermee zijn eerste punt dit seizoen!

Frans moest vervolgens zijn derde partij tegen de eerste heer van Pecos en kwam al snel met 2-0 achter net als in zijn tweede pot. Maar het onmogelijke gebeurde, Frans kwam wederom terug en won de partij uiteindelijk in de vijfde game na 3 matchpoints! Het stond nu 1-7 voor VVV.
Werff en Matthijs rondden de wedstrijd tenslotte met tweemaal winst af. 1-9 voor VVV.

Uitstekende wedstrijd van VVV en een onverwacht goed resultaat voor Frans, die zijn inspanningen beloond zag.
Helaas is deze overwinning nóg niet voldoende om in te lopen op de koploper Bit, want die won met maar liefst10-0 van Hotak. Het kampioenschap zit er niet echt meer in voor VVV, tenzij het team de komende wedstrijd tegen Bit stunt.
Die wedstrijd is op  27 oktober thuis. Kijkers zijn welkom aan de Van Ruysdaellaan 95.