Hallo!

Op zondag 18 november heb ik (Nina) voor het eerst aan het A-Ranglijst toernooi in Berkel & Rodenrijs meegedaan. Matthijs was mijn coach en om 9.00 uur vertrokken we (ook papa en Wessel gingen mee) richting Berkel & Rodenrijs. Ymke was zo vriendelijk om ons te brengen. Daar aangekomen ben ik met Wessel een tafel gaan opzoeken en gaan inspelen. Ik was ingedeeld in een 8-kamp en moest dus 7 wedstrijden spelen. Ik was als nummer 5 geplaatst.

Ik moest beginnen tegen de nummer 4 uit de poule Tanisha Loesberg van Stede Broec.
Matthijs gaf als advies mee; goed concentreren, bewegen en zelf aanvallen.
De 1e game verloor ik met 7-11. In de 2e game speelde ik iets beter en die won ik dan ook met 11-6. De 3e game maakte ik zelf veel fouten en verloor ik met 3-11. Van Matthijs moest ik met wat meer risico serveren en dit lukte. Ik won met 11-6. In de 5e game kwam ik direct achter en kon dit niet meer goedmaken. Ik verloor met 4-11.
Matthijs vond dat ik deze wedstrijd best had kunnen winnen.

De 2e wedstrijd speelde ik tegen Dobrila Jorgueska van Steeds Hoger/TSB, nummer 3 uit de poule.. Ik had eerder al 2 keer van haar gewonnen en begon goed aan de wedstrijd. Ik won de 1e game met 11-7. In de 2e game had Dobrila mijn service door en verloor ik deze nipt met 9-11.In de 3e en 4e game kon ik niets meer inbrengen tegen Dobrila en ik verloor met 2-11 en 1-11.
Matthijs zei dat als ik ook de 2e game had gewonnen ik waarschijnlijk de wedstrijd had gewonnen. Hij was best wel tevreden.

De 3e wedstrijd speelde ik tegen nummer 2, Emma van der Zanden van Summa Red Stars. Ik had al eerder tegen haar gespeeld en 2 keer kansloos verloren.
Matthijs zei dat ik met veel risico lang op haar backhand moest serveren. Ik speelde erg goed en maakt het Emma heel erg lastig. Ik verloor helaas wel met 0-3 (9-11, 8-11, 9-11).
Matthijs was wel tevreden en vooral omdat ik veel druk bleef zetten op de backhand van Emma.

De 4e wedstrijd speelde ik tegen Karlijn van Lierop van Megacles. Zij was de nummer 1 uit de poule. Karlijn serveerde hard rechtdoor en ik maakte te veel fouten met de ontvangst en de service (1-11). De 2e game speelde ik al beter, maar Karlijn had alles terug en speelde gewoon beter (3-11). In de 3e game moest ik van Matthijs met veel zijspin op haar backhand serveren en Karlijn begon fouten te maken. Ik speelde goed en maakte veel punten zelf. Ik won deze game met 11-8. In de 4e game speelde Karlijn weer beter en ik verloor deze dan ook met 5-11.
Matthijs was tevreden over de 3e game, die ik goed speelde.

De 5e wedstrijd speelde ik tegen de nummer 8 uit de poule; Muna Bulale van Phoenix.
Ik had veel moeite met haar rare spel en service. Ik speelde niet erg goed en verloor in 3 games (6-11, 4-11 en 8-11).
Matthijs was niet tevreden. Ik moet rustiger de opening spelen en niet alles meteen hard inslaan.

De 6e wedstrijd speelde ik tegen Daantje Lommen van Panningen '74, de nr. 7 uit de poule. Ik speelde de 1e en 2 game goed en maakte veel mooie punten. Ik won tweemaal met 11-5. In de 3e game was ik wat minder geconcentreerd en speelde slordig. Ik verloop de game met 10-12. De 4e game werkte dit nog door en ik verloor deze 7-11. Van Matthijs moest ik me beter concentreren en wat rustiger spelen. Ik kwam direct voor en wisselde met 5-1. Ik won uiteindelijk vrij makkelijk met 11-7. Mijn 1e winstpartij vandaag.
Matthijs vond dat ik me goed had ingezet, vooral in de 5e game, maar vond ook dat ik eigenlijk in 3 games had moeten winnen en het mezelf moeilijk had gemaakt.

De laatste wedstrijd (de 7e van vandaag) speelde ik tegen Vicky Schijven van The Back Hands, de nummer 6 uit de poule. Onderling was het 1-1. In de halve finale meerkampen vorig jaar had ik  van haar gewonnen. Vicky nam heel veel tijd tussen de punten en haalde me zo uit mijn concentratie. Ik was ook niet echt scherp meer en was best wel vermoeid.
Ik verloor uiteindelijk met 7-11, 9-11 en 7-11.
Matthijs vond dat ik niet van haar hoefde te verliezen, maar ook wel een beetje pech had en veel last van het tijdrekken.

Uiteindelijk ben ik vandaag 7e geworden. 1 gewonnen, 6 verloren.

Wat ging er vandaag goed en wat ging er fout:

Goed     Fout
Inzet    Met te weinig spin spelen
Service    Wat meer de tijd nemen tussen de punten
Niet opgeven    Af en toe te wild spelen

Ik vond het een hele leuke dag, maar ook een hele vermoeiende dag.

Ik vond het heel erg leuk dat Matthijs mijn coach was en hij was heel erg trots op mij.

Groetjes Nina (en papa)