VVV 1 speelde de laatste wedstrijd thuis tegen Pecos 4. Een bijzondere ontmoeting aangezien Werff jaren bij Pecos gespeeld heeft en Patrick Bruijne traint er eens per week. Het was dus leuk deze onderlinge ontmoeting te spelen en de sfeer was ontspannen, want de kaarten in de poule waren al geschud.

Rick moest aantreden tegen de kopman, Friso Reitsma, die net terug was van een lange blessure. We zagen een mooie partij en Rick speelde sterk en met veel pressie. Zo kon hij deze partij afronden met 3-0. Werff begon tegen Martin Hamel, die in de uitwedstrijd voor een verrassing had gezorgd tegen Matthijs. Martin speelde brutaal en agressief maar de routine van Werff was met 11-9 in de derde game te veel.
De derde single van Matthijs ging eveneens naar VVV.

Patrick speelde na een langdurige blessure zijn eerste partij deze competitie. Samen met Matthijs speelde hij de dubbel tegen Martin en Kristijan. De beperkte trainingen waren blijkbaar voldoende, want Pecos maakte eigenlijk geen serieuze kans de partij te winnen. Het VVV dubbel liep soepel en na 3 games was de partij beslist.

De single van Werff tegen Friso was een bijzondere, want Friso was destijds de coach van Pecos 1, waar Werff in speelde. Friso kent daarom het spel van Werff goed. Dat was te merken, want Friso speelde taktisch erg sterk en dat, in combinatie met een prima techniek leidde tot het eerste punt van Pecos.  Het volgende punt ging eveneens naar Pecos, want Rick verloor net aan de partij tegen Kristijan.
De mooiste en spannendste partij was die van van Matthijs tegen Martin. In de uitwedstrijd had Martin zijn eerste punt van de competitie tegen Matthijs gepakt dus Matthijs had iets goed te maken. Jhet publiek zag spectaculaire lange rallies en tot het laatste moment in devijde game was onduidelijk hoe dit af zou lopen. Uiteindelijk trok Martin aan het langste eind en was de tussenstand 4-3.
Het was niet te zien dat de eindstanden al duidelijk waren, want er werd gespeeld alsof het om het kampioenschap ging. Werff moest diep aan, maar hij kon de partij tegen Krisian op zijn conto schrijven. Matthijs had het daarna moeilijk tegen Friso, die technisch sterk is en een geweldige blokker. snelle aanvallende rallies waren moeilijk te winnen. Door een andere taktiek wist Matthijs toch het winnende punt binnen te halen.
Rick wist goed af te sluiten door ook zijn laatste partij te winnen. VVV is met 69 punten sterk tweede geworden en een promotie naar de tweede divisie zit er op niet al te lange termijn wel in met dit team.

Nagekomen nog wat plaatjes HIER.

Remco