Door Rick Bierhuis

Beste TT-collega’s,

01-09-2012

Voor de 2de keer dit jaar is door het 1ste herenteam de competitie aangegaan in de 3de divisie. Na op de laatste competitiedag in het voorjaarsseizoen de 4de plaats te hebben veiliggesteld, is nu de hoop gericht op een promotie naar de 2de divisie.

Dit klinkt wellicht als een voorbarige voorspelling maar door de vastlegging van de overkomende Dhr. M. v.d. Heijden (TTV Rijnsoever en voormalig VVV-jeugdlid) is dit geen vreemde uitspraak. Zeker niet als je ziet dat hij vorig seizoen in de 3de divisie een percentage haalde van 70. Met Matthijs als nieuwe kracht is er een samenstelling van vier en dat betekent dat ik de ‘reserve’-speler wordt en geen basisplaats kan ‘eisen’. Maar vlak voor aanvang van het seizoen krijgt Patrick, vanwege (weer) een groeispurt, toch last van de knie en gaat een groot deel van het seizoen aan hem voorbij.

25-11-2012

De competitie is ten einde.

Bit.nl (Ede) is uiteindelijk de kampioen geworden. Op 7 punten achterstand wordt VVV 2de en met 21 punten daar achter zijn het de heren van Furst (Heerlen), waar dit rijtje wordt gevolgd door Hotak (Hoogerheide) en de welbekende clubs Papendrecht en Pecos.

De felicitaties aan Bit..

Tja.. 2de geworden met 69 punten. Geen slecht resultaat waarmee je zelfs in andere poules kampioen was geworden..

Hier een korte terugblik…    De eerste wedstrijd van het seizoen was Bit de tegenstander. Het was vooraf een titelkandidaat en dat bleek ook in de opstelling. Hans den Boer is aangesteld als de nieuwe kopman van het team, die dat uiteindelijk ook liet zien in de algehele competitie. Deze voormalig top-1ste divisionist is ook zelden in de problemen gekomen en heeft dit seizoen slechts 1 wedstrijd verloren.  Uiteindelijk werd er een 7-3 verlies geleden waardoor je meteen achter de feiten aan loopt. De thuiswedstrijd tegen Bit werd een gelijkspelletje waar het publiek van zich liet horen. (TOP!)  Dit was nodig.. alle beetjes helpen maar helaas werd dit niet omgezet naar een positief resultaat.

De beste wedstrijd van het seizoen was hoogstwaarschijnlijk de uitwedstrijd tegen Furst/Heerlen. Een knappe 8-2 overwinning kon mee naar huis worden genomen. Dit team, spelende met o.a. de heren Ververs (voormalig 1ste divisionist) en Spiertz (voormalig 2de divisionist), werd in eigen huis aan de kant gezet.

Veel spelers hebben me gezegd dat dit een zware poule is voor de 3de divisie. Op Papendrecht na had namelijk elk team een topper in huis zoals een Jacco Schoone (Hotak). Ehhmm... Bij deze uitspraak sluit ik me graag aan..  ;)

Zowel Matthijs als ikzelf mag tevreden terugkijken naar dit seizoen. Wij zien beiden os percentage (licht) stijgen ten opzichte van het vorige seizoen. Matthijs van 70% naar 73% en Rick van 18% naar 37%. Voor Werff is dit nagenoeg gelijk gebleven. Van 85% naar 83%.

Patrick heeft toch nog 1 wedstrijd gespeeld. Het was gewoonweg niet mogelijk en te riskant om hem eerder te laten spelen. Als superteamgenoot was hij wel bij de wedstrijden aanwezig waar we zijn hulp goed hebben kunnen gebruiken. Het is uiteindelijk de wedstrijd van afgelopen zaterdag waar hij met Matthijs overtuigend de dubbel won. Dit moet een goed gevoel hebben gegeven en hopelijk is de knie voor volgend seizoen volledig hersteld.

Er wordt wel in de wandelgangen gespeculeerd dat wanneer Patrick weer een groeistuip gaat krijgen, hij met 2,69 meter de langste speler ooit in de competitie gaat worden.

Snel is er gereageerd.. Vanaf heden kan namelijk iedereen een gokje wagen hoe lang Patrick aan het einde van komend seizoen gaat worden. U kunt uw geld overmaken op 123654789 t.n.v. Wedkantoor G.E.L.D. Wolf.  (sorry.. kon het niet laten..)

Nu bijna aan het eind van het verslagje gekomen te zijn, is er natuurlijk nog een bedankje aan de support, met een extraatje voor de liebe leute die ook naar de uitwedstrijden zijn gegaan. Onze leider van de vaste kern -Erwin F.- heeft zich naar aanleiding van vorig seizoen beter gedragen en daarbij was het gehele Vak Zuid ook weer goed gevuld. Natuurlijk ook een bedankje voor de mensen die in de VIP-ruimte aanwezig waren, die hun eigen raam, bar en verwarming tot hun beschikking hadden.

Er is mij tijdens het seizoen meerdere malen gevraagd hoe we er met het team er voor staan. Het is mooi om te horen dat er interesse is.  Mijn gevoel zegt ook dat het langzaam meer gaat leven binnen de vereniging en wellicht is deze 2de plaats voor ieder een opsteker, dat wie dan ook, door te trainen, ook daadwerkelijk hogerop kan komen.   ALS-JE-MAAR-WILT…

Wij gaan in ieder geval volgend seizoen weer voor promotie !

Wellicht tot volgend jaar.. (Zolang de Maya’s maar geen gelijk krijgen)

Groeten en veel tafeltennisplezier,

Rick + teammaten