Op zaterdag 2 februari reisde VVV heren 1 naar Lochem voor de ontmoeting met De Toekomst 1. Dit team had vorige week tegen het sterk geachte Westa met 5-5 gelijk gespeeld. De onderlinge verhoudingen met VVV waren nog erg onzeker.

De Toekomst kan rekenen op een routinier van 68 jaar, die een zeer vast, verdedigend spel heeft. Dat speltype is voor moderne tafeltennissers vaak lastig te bespelen, maar het levert wel een mooi schouwspel op. Het toont overingens ook aan, dat je tafeltennis tot op hoge leeftijd op niveau kunt beoefenen.

Kopman Werff speelde de eerste partij tegen deze heer en met succes. Door intelligent, geduldig spel en scherp plaatsen wist hij de partij met 3-1 naar zich toe te trekken.
Mattijs had in zijn eerste partij geen vat op de service van de tegenstander. Matthijs was beter in de rallies, maar verloor teveel punten op de service. Patrick trad aan voor de derde partij, zijn eerste competitiewedstrijd sinds maanden. Hij speelde een goede partij, eveneens in vijven, maar de tegenstander maakt net een foutje minder, want de vijfde ging met 11-9 verloren. VVV 2-1 achter. Met de overtuigende dubbel trok VVV de stand gelijk.

Ook de vijfde partij was bloedstollend. Werff wist na een titanenstrijd een 10-7 achterstand in de vijfde om te buigen in 14-12 winst. Patrick liep tegen de verdediger tegen een 3-0 verlies aan en ook Matthijs verloor... weer in vijven.

Helaas verloor Patrick ook zijn laatste in de verlenging van de vierde, maar het niveau lijkt goed en met wat wedstrijdritme komen de scores wel. Werff pakte ook zijn derde partij en maakte zijn koppositie volledig waar. Matthijs kon de stand nog gelijk brengen, maar ook hij kwam niet uit de verf tegen de verdediger. VVV zat er zeer dichtbij. Zelfs een overwinning was met al die vijfgamers mogelijk geweest, maar het team keerde met een onbevredigend 6-4 verlies huiswaarts.

Remco