Misschien een beetje laat, maar jullie hebben nog een verslag tegoed van de VVV Duo-competitie 2013.

Op maandag 13 mei startte voor het derde jaar de interne VVV Duo-competitie. Er hadden in totaal 20 teams ingeschreven. Dit was onderverdeeld in een A-Klasse en een B/C-klasse.

In de A-Klasse twee poules van vier en in de B/C klasse één poule van vier in de B-klasse en twee poules van vier in de B/C-klasse. Hiervan gingen de nummers 3 en 4 direct door naar de halve finale in de C-Klasse. In de poulewedstrijden, die van 13 mei tot 3 juni op de maandag en donderdag plaatsvonden, werd er weer gestreden voor een goede uitgangspositie om verder in het toernooi te komen.

Ik begin met de C-klasse. Omdat twintig teams deelnamen, eindigde in de poulewedstrijden 9 van de 18 wedstrijden de eindstand op 5-0. Het onderlinge verschil was soms toch nog wat aan grote kant. Maar in de halve finale, die op vrijdagavond 14 juni werd gespeeld, kregen we de volgende wedstrijden te zien. AFC AB-The Racers en VVV 1-DuoTJe. Voor de mensen die niet hebben meegedaan. Frank en Ronald van der Salm tegen Rob Westdorp/Remco Bruijne en Lida de Man/Tijs v.d. Broek tegen Jos Berk/Ton Benschop. AFC AB won uiteindelijk toch wel verrassend met 3-0 en DuoTJe won met 3-1 (het punt van VVV 1 werd gemaakt door Nina van ’t Walderveen (10 jaar) die als invaller voor Tijs meedeed.

We kregen dus een finale AFC AB-DuoTJe. Hierin won AFC AB met 3-1 en werd dus de kampioen in de C-Klasse. Frank en Ronald kregen hiervoor een lekkere fles wijn en de wisselbeker van de C-klasse overhandigd.

In de B-klasse stonden in de kwartfinale op donderdag 6 juni, Y&G tegen The Golden Oldies. (Ymke en Geurt Thomas tegen Peter van Haaren en Harry van Deventer). Ymke en Geurt waren op ramkoers en lieten geen spaan heel van hun tegenstander: 5-0. In de tweede kwartfinale van deze avond speelde H.P.S.V. tegen Mixed Double (Marjolein Wolthoorn/Thom Steenbergen tegen Sabine de Bruijckere/Mark van ’t Walderveen) Marjolein speelde sterk deze avond, maar Mixed double won uiteindelijk met 3-2 dankzij een sterk dubbelspel. Op maandag 10 juni stonden tegenover elkaar Annexatia tegen VVV 3 (Marcel van der Sam/Loek Klein Breteler tegen Sonja Langelaan/Geza Bohus). Annexatia was duidelijk een maatje te groot en won met 5-0. In de tweede kwartfinale verschenen Ladies First en H.A.P. achter de tafel. (Heleen Stappers/Nicole Ginder tegen Harry Nieuwenbroek/Alex van Dijken). Het was een spannende wedstrijd waarbij H.A.P. uiteindelijk met 3-2 de winnaar bleek.
In de Halve finales op 14 juni stonden de volgende wedstrijden op het programma: Y&G – H.A.P. en Mixed Double – Annexatia. Annexatia was veel te sterk voor Mixed Double en won met 3-0. Toch wel verrassend won H.A.P. (met een sterk spelende Harry) met 3-1 van Y&G. Een finale dus van H.A.P. tegen Annexatia. Hierin liet Harry zien over een ware winnaarsmentaliteit te beschikken door van zowel Loek als van Marcel te winnen.
Uiteindelijk werd het 3-1 voor H.A.P. Zij kregen na afloop een fles wijn en de wisselbeker B-Klasse overhandigd.

Dan de A-Klasse. Titelverdedigers waren Simon, Stefan en Wessel. Dit jaar liet Simon even schieten en speelden Stefan en Wessel dus samen. Zou het ze lukken om de titel te prolongeren??? Kwartfinales: Batter-of-the-Rest tegen FC de Kampioen (Martin Jansen/Bart Brink tegen Leon Peereboom/Raul Coste. 4-1. The Underdogs tegen The Youngsters (Peter van Baarle/Ad Sannen tegen Tim Bellekom/Christa Lubke). 3-2. Op maandag 10 juni stonden de volgende kwartfinales op het programma: The Champs tegen Duo Devils (Stefan van Bijnen/Wessel van ’t Walderveen tegen Robin Pay/Borzoo Nabet). Dit werd een makkelijke 5-0 zege. Bij FC Knudde tegen Carpe Diem (Jaap Dekkers/Shahab Davoudi tegen Mirjam vd Poel/Eddy Chandler) was het wat spannender. Het werd uiteindelijk 3-2.
Dit leverde de volgende halve finales op: The Champs –The Underdogs en FC Knudde – Batter-of-the-Rest. In de 1e halve finale wist Wessel op knappe wijze van de altijd lastige Ad Sannen te winnen. Ook Stefan won zijn partij, maar het dubbel wonnen Ad en Peter weer. Maar Wessel was in topvorm en won uiteindelijk ook van Peter. 3-1. The Champs naar de finale dus. Bij Fc Knudde tegen Batter-of-the-Rest leek het spannend maar trok FC Knudde aan het langste eind en won met 3-0. Finale The Champs-FC Knudde. Jaap was kansloos tegen een ontketende Wessel en Shahab verloor van Stefan. Nog een puntje was er nodig voor de titel. Dit gebeurde dan ook. Met een klinkende overwinning van het dubbelspel, prolongeerden Wessel en Stefan hun titel. Ook zij kregen een fles wijn (Wessel een cadeaubon) en de wisselbeker overhandigd. Kampioen VVV Duo-competitie 2013: The Champs - kampioen 2012 A-Klasse.

Het was weer een geslaagde onderlinge competitie, waarbij we misschien volgend jaar de sterkte nog wat kunnen opkrikken als ook spelers van de hogere seniorenteams dit toernooi serieus gaan nemen. Ik heb weer enorm genoten van de wedstrijden, maar vooral ook van de gezelligheid. Want die staat ook bij dit evenement voorop. Want ook daar is VVV kampioen in.

Mark van ‘t Walderveen