VVV heren 1 bezocht dit weekend Rapidity in Beverwijk, dat voor het eerst in de sterkste opstelling aantrad. Het was een strijd op leven en dood met veel verlengingen en vijfgamers. Werff won zijn eerste partij, maar Patrick en Matthijs verloren beiden nipt. De dubbel bracht beide teams op gelijke hoogte: 2-2.  Jammer genoeg moest Werff zijn partij daarna weer inleveren, zodat VVV opnieuw tegen een achterstand aankeek.

Patrick bracht in een spannende vijfgamer de stand wederom in evenwicht.

Rapidity bleek echter zeer taai, zowel Matthijs als Patrick verloren, hoewel de verschillen in sterkte erg klein waren. Werf slaagde er vervolgens nog VVV terug in de race te brengen met 5-4.

Matthijs' laatste partij was van een hoog niveau, maar na een lange vijfgamer kon Rapidity verdiend de 6-4 overwinning incasseren.

Ondanks het verlies was dit misschien wel de mooiste wedstrijd qua spelniveau. Bovendien waren zowel de spelers van Rapidity als het publiek buitengewoon sportief, zodat er een echt enthousiaste sportsfeer ontstond. We kijken reikhalzend uit naar de thuiswedstrijd en de kan om revanche te nemen.

VVV staat nu netjes op de tweede positie in de poule.  Volgende week tegen Veluwe.

Remco