Afgelopen zaterdag (12-okt-2013) ontving VVV 1 Disnierats uit Hoorn, een ervaren eerste-divisieteam en de koploper in de poule. Het beloofde een zware wedstrijd te worden, want de heren van Disnierats stonden op respectievelijk 75, 75 en 92 procent. De verwachtingen kwam uit, want VVV 1 liep tegen een forse nederlaag op, 2-8. VVV had iets meer verdiend want veel partijen waren erg close. Disnierats was echter de betere ploeg. Werff en Matthijs  elk nog een punt te pakken, maar daar bleef het bij. VVV behoudt wel de tweede plaats.

Heren team 2 had het eveneens zwaar, want het team kreeg in eigen huis klop van het jonge team van FVT:  2-8.  Met brutaal spel en overtuiging wist VVVs jongste, Nolan, de eer te redden door een single te winnen en routinier Rick Bierhuis verzachtte de pijn verder door de laatste wedstrijd te winnen. Tim Nijdam moest uitvallen met een blessure aan zijn hand. Team 2 moet eraan trekken om uit de onderste regionen te komen.

Dames 1 speelde tegen HTC, dat twee punten onder VVV stond. VVV kwam in een sterke opstelling en wist daardoor de eindstand stand in evenwicht te houden: 5-5. Femke en Miriam vwaren elk goed voor twee winstpartijen, Ans  maakte de gelijkmaker. Dames 1 staat netjes in de middenmoot.

Remco

PS: het krantenbericht was dit keer fors gesnoeid :-(