Hallo,

VVV heren 1 ontving dit weekend Bit.nl uit Ede, dat 4 punten hoger stond. Het team kon dus een pittige wedstrijd verwachten. Hoewel de verschillen klein waren, ging VVV furieus van start. Werff, Matthijs Patrick pakten hun eerste single, hoewel de laatste twee nipt in vijf games. Matthijs begon met twee games verlies, maar hij vocht zich knap terug, waar dat in de afgelopen weken moeilijk lukte.
Bij Patrick was het andersom: in zijn eerste game tegen de sterke dame van Bit knalde hij als vanouds, maar toen kwam de klad er in. Patrick bleef echter positief en gemotiveerd, zodat hij uiteindelijk de vijfde game op kwaliteit won.
Na de gewonnen dubbel pakte Werff ook zijn tweede single, zodat het gelijjkspel al veiliggesteld was. VVV liep nog wel wat lichte averij op. Patrick had, na een moeizame periode, de positieve motivatie weer te pakken en dat was te zien. Hij speelde sterk en verstandiger, maar miste nog de vastheid en leverde twee partijen in.  Matthijs en Werff lieten geen steek vallen, zodat de uitslag uitkwam op 8-2. Een mooie overwinning voor VVV, dat hiermee op de tweede plaats komt (28 punten, 2 achter Red Stars), maar de verschillen zijn erg klein: nummer 5 staat op 19.

De dames speelden tegen hekkensluiter Klimaatgroep Stars. Klimaatgroep gaf VVV goed weerstand. VVV pakte weliswaar een 6-4 overwinning, maar het ging niet vanzelf. Femke en Miriam wonnen beiden twee partijen. Sabine de Bruijckère won een single en ook de dubbel van Sabine en Femke was voor VVV. De dames staan nu comfortabel derde met 26 punten uit 5 wedstrijden. Alexandria volgt met 17 punten.

Heren 2 doet het in de hoofdklasse prima. Ze staan, na de 6-4 winst tegen Scyedam (Frans 2x, Rick 2x, Tim 1x en de dubbel) bovenaan met drie punten voorsprong op Avanti.  Dit team zou wel eens een historisch moment voor VVV kunnen bereiken: TWEE teams in de landelijke seniorencompetitie!  Blijf het volgen...

Volgende week spelen de eerste teams uit, heren 2 en 3 idem.  Heren 4 en 5 zijn wel in eigen huis te bekijken door de mooie nieuwe glaswand :-).

Remco