Het gaat al maandenlang prima met VVV en deze competitie hebben diverse jeugdteams alweer het kampioenschap behaald. Een zeer speciaal geval is jeugdteam 1. Dat werd afgelopen zaterdag zeer overtuigend kampioen door Pecos in de Promotieklasse met 9-1 te verslaan.

Dat kampioenschap betekent, dat VVV eindelijk weer in de landelijke competitie kan gaan uitkomen. Het was even zoeken, maar het meest recente bewijs van deelname van VVV aan de landelijke jeugdcompetitie dateert van 2002!  11 jaar geleden.

Het team, dat bestaat uit Tim, Mark en Wessel heeft, onder leiding van coach Wouter, ook nog eens zeer overtuigend gewonnen. Met nog maar één wedstrijd te spelen, staat het team 19 punten voor op nummer 2. Er zijn dan ook niet bevestigde geruchten, dat de competitieleiding Landelijk B gaat aanvragen i.p.v. Landelijk C!   Trouwens, de percentages zijn ook ronduit indrukwekkend. Van de eerste vijf spelers zijn er 3 van VVV: Wessel (20 van 21 = 95%!), Mark (21/27 = 78%) en Tim (20/27 = 74%). Daar kun je mee voor de dag komen.

Deze mannen hebben met dit succes een grote bijdrage geleverd aan de verdere opmars van VVV. Gefeliciteerd, heren en bedankt voor jullie inzet!

Trouwens, team 2 zit aardig dichtbij team 1 qua niveau. Het probleem is vaak, dat je één sterk team hebt met niets erachter. Daar hebben wij gelukkig geen last van. Dat komt natuurlijk door de structureel goede opbouw van onze jeugdafdeling en door de goede trainingsopzet die we hebben ingevoerd onder leiding van hoofdtrainer Werff. Team 2 lijkt nét tweede te gaan worden in hun poule (2e klasse). Taverzo heeft een opvallend sterk team en VVV staat slechts 2 punten achter. Ik verwacht dan ook, dat VVV 2 de 1e klasse wel zou kunnen spelen. Maar: ik ga niet over de teamindeling, dus laten we afwachten wat de competitieleiding gaat doen!

Remco