VVV heren 1 speelde zaterdagavond in Lochem, bij het jubilerende De Toekomst 1. We begonnen pas om 20:00, vanwege de feestelijkheden rond het 30-jarige jubleum, dus het was te voorzien dat het laat zou worden. Zeker met een terugreistijd van bijna twee uren.

VVV begon met de wetenschap dat de eerste plaats niet in gevaar was, aangezien nummer twee (De Veluwe) onverwacht 7-3 had verloren. Thuis had VVV 7-3 van De Toekomst gewonnen en het team ruikt het kampioenschap. De meegereisde supporters (Ymke, Geurt, Margot en Remco), zeer hartelijk ontvangen bij De Toekomst, zagen schitterend tafeltennis, bij vlagen van spectaculair niveau.

VVV speelde in mijn ogen dan ook de beste wedstrijd van dit seizoen. Echte teamspirit, verstandig spel en werkelijk spectaculaire rallies. Dat was mede te danken aan Tom, de kopman van De Toekomst, die geweldig kan verdedigen, maar die ook niet bang is onverwacht een aanval over te nemen.

Werff is duidelijk heer en meester in deze pool en hij scoorde opnieuw drie uit drie. Matthijs heeft zich echter uistekend ontwikkeld, want op de percentagepijst staat hij tweede na Werff en hij liet eveneens geen punt liggen. Patrick is ook bezig met een come-back, hij was prima in vorm en won twee uit drie. Materiaalpech met zijn batje kostte hem waarschijnlijk de derde single: de toplaag van zijn rubber bleek na onderzoek achteraf losgekomen van de sponslaag. VVV pakte zo een prachtige 1-9 overwinning staat hiermee 11 punten los van plaats twee en drie heeft een zeer goede kans op promotie naar de eerste divisie.

Nadat de wedstrijd om 0:30 afliep, is er nog luidkeels gezongen onder de douche en lang nagepraat in een prima sfeer (zie de foto op facebook). We kwamen uiteindelijk om 3:45 thuis.

Dames 1 speelde in Dalfsen bij DTV eveneens 1-9 en staat ook bovenaan.  Het kampioenschap is zeker nog niet binnen, want Docos volgt op korte afstand. De uitwedstrijd in Leiden zal dus en zeer belangrijke worden. Het is te hopen dat onze dames daar goed los gaan.

Heren 2 verloor 7-3 bij Vice Versa met invaller Barry. Barry had de dag ervoor met VVV 3 een winst van 10-0 geboekt (1e klasse) en hij was in the mood... Barry pakte bij heren 2 knap een punt. Toch een fors hoger niveau! Het team gaat helaas wel degraderen uit de derde divisie.  Echt spijtig, maar de stap van Hoofdklassen naar derde divisie is gewoon niet makkelijk.

Jeugd 1 zit in een mindere periode en verloor met 7-3, zodat de eerste plaats verloren ging.  Het kampioenschap is zeker niet verloren, maar het team zal weer in het goede ritme moeten zien te komen. Maar, zoals eerder aangegeven: dit is het eerste seizoen landelijk bij de jeugd na vele jaren, dus handhaven is de primaire doelstelling.

Zaterdag 8 November spelen de landelijke teams thuis vanaf 15.30. We verwachten jullie allemaal in Brasserie De Batstee. ;-)

Remco