Afgelopen donderdag was er de jaarlijkse ALV, de algemene ledenvergadering. Dé gelegenheid waar het bestuur van de vereniging verantwoording aflegt over het gevoerde beleid en altijd een moment voor interactie, waar leden hun vragen en andere inbreng kunnen hebben.

In het kort worden hieronder de belangrijkste besproken zaken benoemd:

- We hebben afgelopen jaar een sportief hoogtepunt van de vereniging mogen beleven, met zowel een landelijk heren- en damesteam in de 1e divisie.
- Het ledental is gegroeid naar ~165. De senioren laten een groei zien tot bijna 100. De jeugd is iets gedaald.
- De website is medio september vernieuwd. Facebook wordt een stuk intensiever gebruikt.
- Alle gemeentelijke subsidie valt weg. Zelfs het kindertafeltennisfeest in de kerstvakantie krijgt geen 200 euro meer. Als vereniging worden we geacht "zelf de broek op te houden" en het te zoeken in samenwerking met onze omgeving.
- De jaarrekening laat een lichte plus zien. De bar is een uitermate belangrijke bron van inkomsten. Ook collectes zijn een belangrijke financiële steun in de rug. Materiaalkosten zijn dit jaar dik tegengevallen. Slijtage aan tafels is fors en we moeten sneller vervangingskosten maken dan verwacht. Kost de vereniging 1500 euro extra.
- Er start binnenkort een commissie, o.l.v. Geurt Thomas, die de toekomst van de zaal gaat onderzoeken. Alle opties liggen ter tafel en bedoeling is tot een onderbouwd besluit te komen.
- Er wordt heel veel werk verzet door schare vrijwilligers. Zo'n 70 mensen spenderen jaarlijkse 6300 uur aan VVV! En toch is het voor onze ambitieuze vereniging nooit genoeg.
- Zorgelijk zijn de beide bestuursvacatures: Secretaris en Commercie. Hoewel er kandidaten gevonden leken, moest Peter van Haaren tussentijds door omstandigheden stoppen als secretaris. En Julien Larroque was aan boord voor een wederzijdse proefperiode van 4 maanden, belast met aansturing van portefeuille Commercie, maar heeft besloten dit niet te verlengen. De vacatures betekenen een extra belasting voor andere bestuursleden en ander werk blijft liggen.
Gegadigden zijn uiteraard welkom zich te melden.
- Mark van 't Walderveen treedt toe als nieuw bestuurslid Facilities.
- Onze voorzitter Martin Janssen vertelt wat wij als vereniging doen aan Maatschappelijk Verantwoord Verenigen (MVV). Dit is een belangrijk thema voor VVV en onze gemeente. Op 7 oktober was VVV 'host' van het S&W Sportcafe, voor bestuurders van Leidschendam-Voorburgse verenigingen en hebben wij onze initiatieven rond dit thema gepresenteerd.
- Werff Thomas presenteert de Sport cq VVV Academy, het opleidingsinitiatief voor onze jeugd. Deze samenwerking tussen S&W en VVV biedt onze jeugd de mogelijkheid hun talenten te ontdekken en vaardigheden te ontplooien en biedt de vereniging perspectief op kwalitatief en kwantitatief kader.
- Mark van het Walderveen wordt uitgeroepen tot vrijwilliger van het jaar vanwege zijn vele verdiensten: grote inzet achter de bar, het vele vervaardigde drukwerk, diverse toernooiorganisaties, etc.
- Bij de rondvraag komt Jan-Willem Smits met het idee flyers in de wijde omtrek te verspreiden, met daarin de oproep een bal te doneren, als een vorm van crowdfunding.

Het bestuur bedankt de aanwezige 14 leden voor hun actieve inbreng en getoonde betrokkenheid bij de vereniging.

Verdere informatie is te verkrijgen bij het bestuur.