De heren van VVV 1 ontvingen zaterdag het sterke JCV 1 uit Vught. VVV had nog iets goed te maken na het niet verdiende 9-1 sterke verlies van de eerste wedstrijd in Middelburg.

Het team was gemotiveerd om het JCV erg moeilijk te maken. VVV zou met een nette 6-4 de kleedkamer in gaan.

Matthijs  begon tegen Jos Verhulst, een geroutineerde speler met uitstekende techniek. Hoewel Matthijs nog een game pakt, won Verhulst overtuigend en de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat Jos dit weekend niet te passeren was. Werff speelde tegen Johan van de Nieuwenhuizen, een speler met een sterk actief blok, die scherp plaatst. Johan liet Werff van de ene naar de andere kant lopen en pas na twee verloren games kreeg Werff echt vat op het spel. Beetje bij beetje vocht hij zich terug en pas in de vijfde set viel de beslissing in het voordeel van VVV.
Nolan won zijn eerste single gemakkelijk van de nog niet zo ervaren derde heer. De dubbel van VVV was dit weekend ijzersterk, zodat VVV met 3-1 de leiding had.
De partij van Werff tegen Jos ging verloren. Werff deed het echt niet slecht, maar Jos was gewoon té vast en hij spreidt bijzonder goed.
Matthijs won vervolgens in een partij met prachtige overspinrallies van de derde man van JCV. Eén van de moeilijk voorspelbare wedstrijden was Nolan – Johan. Nolan speelde zeer goed zodat Johan zijn blokwapen niet kon benutten en hij slechts één game kon pakken. Erg knap gedaan. Na makkelijke winst van Werff tegen de derde heer moest ook Nolan (met nul games) het hoofd buigen voor Jos. De afsluitende en meest spannende partij was Matthijs – Johan. Het publiek zag prachtig spectaculaire rallies over vijf games. Johan bewees zijn kracht echter door dit punt voor JCV binnen te halen. Een geweldig schouwspel en een 6-4 uitslag voor VVV.
Degenen die niet zijn komen kijken hebben weer echt een schitterende wedstrijd gemist en natuurlijk de Heerljike Hapjes :-) van ons Restaurant Chez VeeVeeVee.

jeugd
VVV Jeugd 1 pakte in landelijk C de eerste positie door een 10-0 tegen De Treffers. De jeugd is sterk in opmars en team 1 doet het meer dan voortreffelijk. Milo staat op 100%, Tim op 83% en Mark op 67%. Ik ben werkelijk benieuwd hoe dit clubje het gedaan zou hebben in landeljik B!

Trouwens, ook team 2 klopt nadrukkeljik aan de landelijke deur, want dit Promotieklasseteam staat na een 8-2 overwinning op Taverzo eveneens op de eerste plaats. Een nette 100% voor Dimitri en Job en een 50% voor Dennis. Volgend seizoen landelijk, heren?

Overigens heeft VVV inmiddels een schitterende jeugdopbouw. Zaten we 4 jaar geleden nog te zwoegen  op 3e-5e klasseniveau, tegenwoordig hebben we teams in ALLE klassen, pupillen A, B, C, Afdeling West klassen 1, 2, 3, 4, 5 en promotieklasse en zelfs Landelijk C.

Team 3 in de 1e klasse staat op één na laatste na een slechte start tegen een ijzersterk GOING, maar het is veel te vroeg om over degradatie te praten.

In de tweede klasse staat team 4 fier met vier punten verschil bovenaan. maar ook hier een wat vertekend beeld. We moeten kijken hoe deze poule zich ontwikkelt. Op dit moment doen Simon, Ivan en Rick het buitengewoon goed.

Team 5, ook tweede klasse, staat iets onder de middenmoot. Vermoedelijk zal het team in die regionen eindigen, maar je weet nooit wat de dames en heer nog kunnen laten zien.

Team 6, derde klasse, staat eveneens net onder de middenmoters en kan wellicht nog iets omhoog kruipen. Tegen koploper Docos was het 3-7, dus het team wordt zeker niet weggespeeld.

Team 7, eveneens derde klasse, doet het heel goed. Het team staat tweede, vlak achter koploper Pijnacker en wist tegen Pijnacker 5-5 te spelen. Dit team zou nog weleens voor een positieve verrassing kunnen zorgen. Zien we Zahcary, Arjo en Matthijs komend seizoen in de tweede?

Team 8, vierde klasse, heeft het moeilijk en staat onderaan. Dat er en wedstrijd met twee spelers moet worden gespeeld, helpt natuurlijk niet. Maar Floris, Jonathan en Dominique zijn Echte VVV-ers en die gaan zich vast en zeker terugknokken!

Team 9, vijfde klasse. Dit team staat één na laatste, maar de eerste twee partijen waren tegen de sterkste teams en beide wedstrijden moesten met invallers gespeeld worden. Laten we over ene paar weken nog eens kijken hoe dit team zich manifesteert.

Team 10, pupillen A. Het team staat laatste, maar dat ziet er een stuk erger uit dan het is, want het verschil met nummer 2 is slechts 3 punten. Tegen nummer 2 werd 5-5 gespeeld en tegen nummer in verloor het team met 2-8, maar met een invaller. Wellicht verrassen Wouter, Leonardo en Lucas ons nog.

Team 11, pupillen B. Middenmoter. Na 5-5 tegen de nummer 1 ging het team onverwacht met 3-7 onderuit tegen Docos. Als onze mannen zich hiervan goed herstellen zit een nette klassering er zeker nog in.

Team 12, pupillen C. Dit team staat vijfde, maar heeft alleen de nummers 1 en 2 gehad. Wellicht kan het team zich nog wel verbeteren.