Op 24 september jl. is Christa Lübke overleden. Ze werd drie jaar geleden lid van VVV na al een rijk tafeltennisleven. Christa begon nl. als tiener in haar geboorteland Duitsland met het spelen bij een club. Ze behoorde al snel tot de besten van haar regio en kwam als jeugdspeler uit op landelijk niveau. Het tafeltennis gaf haar de mogelijkheid om al op jonge leeftijd te reizen en meer te zien van de wereld dan haar eigen omgeving. Na haar studiejaren in de jaren zestig (naar eigen zeggen: meer gedanst dan getafeltennist) kwam ze in de jaren zeventig naar Nederland. Voor de liefde en voor het werk. Ze vestigde zich in Den Haag en ging tafeltennis spelen bij Amsterdam ’78. Jarenlang speelde ze op nationaal niveau, naast haar werk bij de Nederlandse overheid. De afgelopen jaren nam ze ook nog succesvol deel aan de internationale veteranentoernooien.

Bij VVV heeft ze naast haar deelname aan diverse competities (
kampioenschap 2e divisie met het eerste damesteam) zich ingezet als coach van één van onze jeugdteams. Ze deed dit op een zeer prettige manier en had een hechte band met haar spelers. In haar laatste seizoen (voorjaar 2016) werd haar jeugdteam nog kampioen van de tweede klasse afdeling West. Hetgeen beloond werd met een plek in de promotieklasse voor dit najaar. Met Harry Nieuwenbroek als nieuwe coach. Tot op het allerlaatst liet Christa zich informeren over de verrichtingen van haar oude team. Nu is zij er niet meer en gaan we verder met een herinnering aan de sterke persoon die zij was.

Dag lieve Christa.