VVV 1 ontving dit weekend De Veluwe 1, met kanonnen uit het niet al te verre verleden: Paul Haldan en Ron en Jaap van Spanje. Vijftigers die landskampioen werdenen ook internationaal een betekenisvolle rol konden spelen. Uit had VVV verrassend gewonnen met 4-6, maar thuis nam De Veluwe wraak met 2-8.

VVV kopman Werff was niet geheel fit en speelde alleen de dubbel. Het was geweldig dat Nolan voor het eerst na een lange afwezigheid zijn eerste wedstrijd weer mee kon spelen, maar hij moest duidelijk nog wedstrijdritme opdoen.
Patrick speelde de eerste single tegen Paul Haldan. Hoewel Patrick prima speelde, kon hij zijn stunt in Apeldoorn niet herhalen en moest in de vijfde game buigen.   Matthijs begon prima, want hij trok de stand gelijk door Jaap knap in drieën te verslaan. Toch een zeer positief begin. Helaas, daarna liep De Veluwe snel uit.
Nolan had de pech tegen dit sterke team zijn eerste wedstrijd te spelen en hoewel we bij vlagen schitterende rally's van hem zagen, was zijn niveau niet constant en dat wordt door het ervaren De Veluwe genadeloos afgestraft. Toch zal Nolan spoedig op dit niveau terug zijn. Zelfs VVV's sterke dubbel kon geen punt binnenhalen. In de vijfde game nam De Veluwe een forse voorsprong en dat konden onze mannen niet meer goedmaken. De volgende singles gingen, soms na spannende strijd, verloren.
Jammer genoeg waren er ook wat incidentjes en de sfeer was deze keer duidelijk minder normaal. Een aantal mensen uit het publiek vertrok dan ook wat vroeger dan normaal. Erg jammer.
Het zou mooi zijn als we de komende wedstrijden met zijn allen weer tot een leuk evenement kunnen maken, want de wedstrijden bij VVV zijn d elaatste jaren bijna altijd een klein feestje, toch? Dat doe je natuurlijk samen met je tegenstander, maar laten wij daar in elk geval voor gaan, mansen!

Bij 2-8 speelde Patrick de laatste partij tegen Jaap en die partij bracht de mensen op de banken, zo spannend. Na 6 matchpoints in de vierde game te hebben overleefd (19-17!), pakte hij de laatste game en het tweede punt voor VVV.

VVV loopt dus forse averij op, maar het team komt uiteindelijk nog goed weg. Mede-koploper Red Stars verloor 6-4, nota bene tegen de hekkensluiter Never Despair en Avanti speelde gelijk tegen SKF.  Zo staat VVV onverwacht nog derde met slechts twee punten achterstand op koploper Red Stars. Daarmee is zelfs het kampioenschap in theorie nog haalbaar.

Toch is dat kampioenschap niet de eerste prioriteit. VVV 1 beschouwde dit seizoen als een tussenseizoen, om Patrick wedstrijdritme te laten opdoen, zodat het team als geheel sterker zou worden. Daarvan zien we de resultaten nu komen, maar de blessure van Nolan was een onvoorziene tegenvaller en ook Nolan zal nu enige tijd nodig hebben om weer tot zijn volle sterkte te komen.  Door dit met een lange-termijnblik te blijven zien, zal team 1 structureel sterker worden en zich zo beter positioneren voor een promotie naar een stabiel verblijf in de eerste divisie.  Nu kiezen voor de korte termijn zou wellicht een kampioenschap opleveren, maar ook een kwetsbaar team dat bij de geringste tegenslag terug is bij af.

Een samenvatting van de wedstrijd is te zien op youtube vanaf maandagochtend 02:00. Zoek op "VVV heren 1".