Hallo allemaal,

Nog even wat meer over de spannende wedstrijd gisteren bij Avanti. We hebben gisteren een prachtige wedstrijd meegemaakt en het enige jammere is, dat VVV met 6-4 verloor. Maar we zagen prachtig tafeltennis op niveau met een geweldig enthousiaste sfeer. Tot onze verrassing was er een heel peloton VVV-ers ons team 1 komen aanmoedigen en initieel was er meer lawaai van VVV-kant dan van Avanti-kant te horen. Bij Avanti speelde team 1 echter ook en het geluid trok blijkbaar de aandacht, zodat Avanti 2 uiteindelijk meer kijkers had dan team 1. Op een gegeven moment leek de zaal wel een voetbalstadion, zo luid werd er aangemoedigd.

VVV had meer verdiend dan de 6-4 nederlaag (heb ik zoiets niet eerder gehoord?). Werff kwam heel ver in de vijfde game tegen Martin Groenewold, die sinds april 2015 geen competitiewedstrijd had verloren, maar Martin is snel en enorm vast (trouwens: ook een zeer sportieve speler, net als de rest van het team). Nolan speelde pas zijn tweede wedstrijd sinds zijn terugkeer en hij had een forse stap vooruit gezet. Vooral in zijn laatste wedstrijd tegen Olaf Stolwijk ging het erg goed en het nipte verlies voelde onrechtvaardig. In de partij van Werff tegen Olaf kwam Werff niet goed in zijn spel en verloor, maar deze partij was normaal gesproken zeker kansrijk. Werff won zijn derde wel door diep te gaan, maar gelukkig blijkt Werff ook een mens en maakt hij schaarse weekenden mee dat het gewoon minder lukt :-).
Patrick ging perfect en ondanks zeer luidruchtige aanmoedigingen van Avanti-publiek pakte hij Martin en haalde hem van de 100% af. Hij won ook beide andere singles.

VVV had wat geluk dat SKF - Never Despair gelijk was, dat scheelt voor de concurrentie. De Veluwe versloeg echter Red Stars met 8-2, dat gehavend (zonder kopman Ronald Bogaard) aantrad. Zodoende vindt De Veluwe zichzelf op de eerste plaats met VVV en Red Stars gedeeld tweede op 5 punten. Dat is waarschijnlijk teveel met nog slechts twee wedstrijden te gaan, maar deze poule is volledig onvoorspelbaar: de nummer 1 en nummer laatste staan slechts 10 punten uit elkaar.

Na de wedstrijden van de Avanti-topteams was er nog lang feest in het clubhuid en de VVV-ers kwamen pas in de late uurtjes thuis. Dat was zondagochtend wel even lastig... want de bekerwedstrijd wachtte.

Op 26 november is de laatste thuiswedstrijd tegen Never Despair. Komt allen kijken en help VVV aan een grote overwinning. Wie weet gebeurt er nog iets onverwachts!

Een reeks hoogtepunten staat intussen op onze youtube

Remco