De heren van VVV 1 sloten afgelopen weekend de competitie af met een forse overwinning in Venray. Red Stars 1 werd met 8-2 verslagen. Zo eindigde VVV als tweede, op slechts drie punten van nummer 1, De Veluwe.

De wedstrijden tegen Red Stars zijn traditioneel sportief en sfeervol, maar vooral ook spannend en aantrekkelijk om te bekijken. Bij deze laatste wedstrijd van de competitie was VVV echter duidelijk sterker. Kopman Ronald Bogaard van Red Stars was na 3 wedstrijden blessureleed weer terug. Dat was een mooie uitdaging voor onze mannen, want hij is erg moeilijk te kloppen. Patrick speelde eerst tegen hem. Na een slechte eerste game herstelde hij zich en bij 2-1 in games achterstand haalde hij enkele gamepunten, maar moest bij 14-12 helaas toch buigen.   De partij van Nolan was vergelijkbaar, hij capituleerde eveneens in de verlenging in de vierde game: 12-10. Jammer, maar wel weer een prima ervaring voor beiden.
Alleen Werff slaagde er in om Ronald te kloppen in de allerlaatste partij. Werff begon de dag niet al te best met een  moeizame partij tegen Tom Thijssen, maar hij haalde het punt toch binnen. Daarna ging het beter en Werff wist dan ook drie uit drie te scoren.
Nolan en Patrick wonnen wel van Frank van Vleuten en Tom Thijssen. Patrick tegen de laatste in twee games zelfs met overmacht. De eer voor het mooiste punt van het seizoen gaat zonder twijfel naar Nolan, die een geweldig punt scoorde buiten het net om. Dit punt staat uiteraard prominent in de samenvatting op youtube.

Al met al won VVV overtuigend. Ik vond persoonlijk wel dat Red Stars ietsje matter leek dan anders, maar de twee punten die het team scoorde, waren net voldoende voor handhaving. VVV is overtuigend tweede in deze erg moeilijke poule, op slechts drie punten van De Veluwe. De lange rit naar Venray was in elk geval de moeite waard, want bij Red Stars is de sfeer altijd geweldig en vriendelijk en er is altijd leuk tafeltennis te zien.  We zullen ze volgend seizoen vast en zeker opnieuw tegenkomen.

Een video met hoogtepunten HIER. Meer filmpjes op youtube, zoek op "VVV heren 1".

Remco