Onze mannen van VVV ontvingen dit weekend Disnierats 2, de degradant van de eerste divisie. VVV maakte direct de kampioensaspiraties duidelijk door 8-2 te winnen.

Disnierats kwam met een mooi team, dat verschillende spelstijlen laat zien. Marco van Elferen met een mooi verdedigend spel, Martijn Weijers die meer powerplay speelt en Melanie Bierdrager met een snel reactiespel. Melanie heeft eerder een succesvol Europees Jeugdkampioenschap gespeeld en is bij de dames landskampioen geweest. Zeker geen slappe tegenstander!

VVV speelt dit seizoen zonder Matthijs, die zich concentreert op zijn studie en die zodoende team 2 versterkt.  Kopman Werff en Patrick waren in vorm en scoorden beiden drie uit drie. Het verschil in stijl tussen beide heren openbaarde zich zaterdag duidelijk: Tegen Melanie moest Patrick zich in de vijfde game met 12-10 naar de overwinning vechten (na ene matchpoint tegen), waar Werff betrekkelijk gemakkelijk won.
Tegen Marco had Werff meer moeite, maar was Patrick juist weer oppermachtig nadat hij na de eerste game het juiste recept had gevonden.

Nolan begon zeer moeizaam tegen Melanie, maar hij kwam geleidelijk beter in zijn spel en wist met Werff de dubbel en later zijn single tegen Martijn overtuigend te winnen.

Doordat de wedstrijden van de concurrenten in 6-4 eindigden, staat het team van VVV meteen aan kop (2 punten los) en maakt daarmee duidelijk dat het nu klaar is voor de eerste divisie.

Kijk voor de hoogtepunten op youtube (HIER). Andere filmpjes HIER.