Wat een prachtige dag hebben we op 14 januari bij VVV mogen beleven, ter gelegenheid van het 70-jarig bestaan van onze vereniging!

Als aftrap een dubbeltoernooi dat, als altijd, in goede handen was van organisator Mark van 't Walderveen. Gevolgd door spectaculaire wedstrijden vol show van onze 1e herenteam (Werff, Nolan, Matthijs en Patrick) tegen de landskampioen van Taverzo (met Martin Khatchanov, Stephan Tromer, Roel Bogie en de pas 11 jaar jonge Gabrielius Camara). Dit werd op onderhoudende en informatieve wijze aan elkaar gepraat door Remco Bruijne, de showmaster van het geheel. O ja, en passant ook nog even hoog bezoek van onze sportwethouder Nadine Stemerdink. Tijdens het afsluitend toespraakje van onze voorzitter Martin Janssen werd Werff Thomas nog in 't zonnetje gezet, voor de 'boost' die hij aan de vereniging gegeven heeft in zijn afgelopen jaren als hoofdtrainer.

Toen werd de dis geserveerd, door Toko Menteng uit Voorburg, een van de beste toko's van Nederland (die we maar meteen lid gemaakt hebben van onze business club; dank je Cor!). De grote opscheppers hierbij waren Rob Westdorp en Sandra Hooykaas (om ervoor te zorgen dat ook nummer 71 in de rij nog voldoende op zijn bordje zou krijgen). En wat was het lekker!

Vanaf 8 uur tijd voor het avondprogramma. Na het ombouwen van de zaal tot restaurant c.q. theater, een handicaptoernooi onder de bezielende en creatieve leiding van Job Verhoeven, met tafels in allerlei vreemde opstellingen, de enkels aan elkaar gebonden, grote en kleine batjes. Wat gaf dat een hoop alternatief tafeltennisplezier en kijkgenot. Met tegelijkertijd in onze speelzaal, op een indrukwekkend geïmproviseerd podium met professionele apparatuur, de 1e VVV's Got Talent show, waar maar liefst 6 acts het aandurfden om hun talent aan het groot publiek te tonen. Indrukwekkend wat ieder ten tonele bracht. Het leverde een spannende contest en een avondvullend, vooral muzikaal programma, met het verbale talent van Alies Thomas die het geheel in soepele banen liet verlopen. Als 3e maar zeker niet minste onderdeel van het avondprogramma vond in de Batstee een darttoernooi plaats, dat in vertrouwde handen was bij Max Timmers en Ronald van Lingen. En degenen die geen eigen dartpijlen bij zich hadden, konden zelfs een setje van 3 pijlen krijgen, geschonken door de Nederlandse dartbond! Ook het natafelen was errrrg gezellig bij het darttoernooi. De laatste van E&D Taverzo ging namelijk pas om <censuur> uur naar huis!

Alle festiviteiten waren niet mogelijk geweest zonder al die hulp van vrijwilligers, met Frank Luyckx als regisseur van het geheel, Mark van 't Walderveen als facilitair opperhoofd, maar natuurlijk ook alle mensen achter de bar (Sandra Bakker, Cecile Gutz, Rob Westdorp, Natasja van den Bos, Harry Nieuwenbroek, Rick Bierhuis, Irina Savateeva, Mandy Wagner; en nou maar hopen dat ik er geen vergeet?!). En de visuele verslaglegging in handen van Jan Weimar (zie het video verslag onder dit nieuwsbericht) en Remco Bruijne. Dus hulde aan al degenen die dit mogelijk gemaakt hebben! En dank ook alle deelnemers en bezoekers die met hun aanwezigheid en gezelligheid de geweldige sfeer in belangrijke mate bepaald hebben. Een heuglijke en memorabele dag, die zeker de geschiedenisboeken van VVV in zal gaan.

Bart Brink