Zaterdagochtend vroeg vertrokken een hoop jeugdleden richting de Vreeloo hal in de Lier om mee te doen aan de Zuid-Hollandse kampioenschappen 2018. Dit keer deden Evi, Jonathan, Dimitri, Job, Kastriot, Sven, Junior, Rick, Dominique, Noah, Mathijs en Tristan mee in verschillende poules, ingedeeld op leeftijd en sterkte. In de poulefases ging het bijna iedereen goed af, Dimitri, Job, Mathijs, Junior en Dominique werden zelfs poulewinnaar en Sven, Rick, Kastriot en Evi werden tweede. Zij gingen met deze stand door naar het hoofdtoernooi. Jonathan en Noah gingen door in het troosttoernooi. Jonathan is helaas in de eerste ronde van van het troosttoernooi uitgeschakeld maar Noah is in de junioren C eerste geworden!

Na de poulefase in het enkelspel startte het dubbeltoernooi. Veel VVV’ers kwamen hierbij in aktie. Rick speelde bijvoorbeeld met teamgenootje Nico van Alexandria”66 en nieuw lid Kastriot speelde met teamgenoot Willem van SETT. Ook Job en Dimitri speelden samen en Jonathan die eigenlijk met Sam zou dubbelen werd aan een andere speler gekoppeld vanwege een blessure van Sam. Dimitri en Job deden het het beste in de dubbel, zij kwamen tot de halve finale! Omdat niet iedereen meedeed aan het dubbeltoernooi was het voor sommige spelers best een lange pauze tot aan de vervolgrondes. Deze pauze werd benut om even gezellig samen te kletsen over de gespeelde wedstrijden, de vervolgrondes en natuurlijk om te lunchen!
Ook de meegereisde ouders vermaakten zich prima met broodjes en drankjes in de kantine.

Na de dubbels konden de vervolgrondes in het enkelspel weer doorgaan en dat werd door een aantal VVV’ers met veel succes afgewerkt. Degene die het uiteindelijk het beste hebben gedaan zijn Dimitri (jonge senioren), Dominique (junioren E) en Job. Zij werden alle drie winnaar in hun categorie. Job werd bij de jongens junioren A winnaar dus mag zichzelf Zuid-Hollands Kampioen bij de Jeugd 2018 noemen!! Evi (meisjes A) en Junior (junioren C) haalde het tot een tweede plaats. Rick (kadetten B) en Sven (pupillen C) werden vierde. Kastriot (junioren B), Tristan (kadetten C) en Mathijs (junioren E) haalden de kwartfinale. Mooie prestaties dus. Rond 19.00 was de prijsuitreiking klaar en kon iedereen, na een geslaagd toernooi, richting huis. Frank, Clement en Milo kwamen coachen waarvoor dank.

En veel dank aan Sandra voor de mentale coaching en dit mooie verslag!