Vanaf 7 mei gaat de interne duocompetitie 2018 van start. Dit jaar met een inschrijving van 24 duoteams. Er doet ook een UBT-team van HPSV mee in de B-Klasse. Ook hebben we enkele deelnemers van SDU en de Pingwins en doet oud-lid Ton Bustin mee.
Er is alleen een dusdanig niveauverschil, dat de indeling iets anders is dan normaal. Er is een A-Klasse met een poule van 6 teams, een B-Klasse met 2 poules van 6 en een C-Klasse met ook een poule van 6. Een echte 'competitie' dus eigenlijk, alleen je speelt maar 1 keer tegen elkaar.
Bij een competitie is er niet altijd een vaste speelavond, dus dat is bij deze interne duocompetitie ook niet het geval. In de B-Klasse is wel geprobeerd teams bij elkaar te zetten met dezelfde speelavond.
Op donderdag 10 mei is het Hemelvaartsdag, deze speelavond verschuift naar dinsdag 8 mei. Op maandag 21 mei is het 2e Pinksterdag en deze dag is verschoven naar dinsdag 22 mei. In de A-Klasse zijn er in de week van 28 mei t/m 1 juni geen wedstrijden gepland, vanwege een ongunstige tafelindeling (namelijk 8 teams op 1 avond). Zij spelen 1 week langer door dan de B- en C-Klasse. In de B-Klasse is er nog een finalewedstrijd ingepland op donderdag 14 juni tussen de beide poulewinnaars. De poulewinnaar in de A- en C-Klasse winnen de wisselbeker. In de B-klasse wint de winnaar van de finale tussen beide poulewinnaars de wisselbeker.
Kan je op een avond echt geen duoteam op de been brengen, dan kan je in overleg met je tegenstander en de competitieleider (Mark van ’t Walderveen) een andere avond uitkiezen om je wedstrijd te spelen. Probeer wel zoveel mogelijk zelf te regelen.
Een invaller regelen mag ook natuurlijk, als deze maar niet uit een hogere klasse komt (dus A mag niet in B of C invallen en B mag niet in C invallen). Een speler toevoegen aan je team mag ook, maar alleen in overleg en met toestemming van de competitieleider.

Aanvang van de wedstrijden is 20.15 uur.

In de bijlage staan de indelingen en het speelschema.