Aangezien er tijdens de kampioenswedstrijd bleek dat dat er onder VVVers ook belangstelling voor de te spelen wedstrijd van Werff Thomas volgende week:

A.s. zaterdag 1 mei om 16.00 uur vindt beslissingswedstrijd plaats tussen Pecos – Tafeltennis Zwolle, Locatie: Tafeltenniscentrum Hilversum, Vaartweg 54, Hilversum.

De tafeltennissers van Pecos zijn in een ongelooflijk spannende competitie kampioen geworden van de eerste divisie. Dit na een sensationele 9-1 overwinning op Charybdis. Tot de laatste speeldag was het de vraag wie er met de titel vandoor zou gaan.
Koploper Avanti had een voorsprong van twee punten op Pecos, maar de concurrent kwam in Veenendaal niet verder dan 5-5. Door de ruime winst mag Pecos zich gaan opmaken voor een terugkeer naar de eredivisie. Op 1 mei speelt de ploeg een beslissingsduel tegen Zwolle.

De coachende Friso Reitsma keek z'n ogen uit naar de verrichtingen van zijn pupillen en had dan ook veel respect voor ze. 'De jongens, vooral Werff en Maroun, zijn boven zichzelf uitgestegen en hebben flink wat wilskracht getoond. Prachtig'. En natuurlijk is het leuk dat ze nog een toetje krijgen op dit seizoen. Pecos kopman Frank Rengenhart, die van een collectieve prestatie sprak, heeft een heel goed gevoel voor die beslissingswedstrijd : 'Ik denk dat wij die wedstrijd gaan winnen, maar dan moet ik er drie winnen en dat is mogelijk. Werff Thomas en Maroun Nader hebben hun oude vorm te pakken.' Dat bewezen Nader en zeker Thomas tijdens het Leidse Charybdis.

Thomas speelde gedreven, fel en scherp. Tegen Olivier Altenburg opende hij met winst en later zette hij ook, zij het iets stroever Martin van Rijn en Thijs Langeveld aan de kant. Nader verloor alleen in het begin van Van Rijn, die als stand-in voor de geschorste Edgar Malchasisan een sterke indruk achterliet. Pas bij een stand van 8-1 in het voordeel van Pecos kon het feestje niet meer stuk, Avanti leidde toen immers met slechts 5-4 en dus kon de champagne uit de koeler gehaald worden.

(Van: http://www.ttnieuws.nl/)