VVV 1 dames 1 kampioen

Afgelopen zaterdag bezochten onze VVV-dames Docos in Leiden. Het doel was vooraf duidelijk. Voldoende punten halen voor het kampioenschap. Docos, dat op de tweede plaats stond, was de enige ploeg die nog kans had VVV van het kampioenschap af te houden.  Tel daarbij op, dat wedstrijden tegen een regiogenoot altijd iets extra’s hebben en dat Docos bij VVV met 6-4 gewonnen had, en je hebt een recept voor een opwindende middag.  VVV was zeer gemotiveerd en scherp. Want hoewel Docos met de volle bezetting aantrad, wist het team geen partij te winnen. Zowel Femke als Christa en Sabine pakten alle drie singles en zelfs de dubbel was niet aan Docos gegund.  Dames 1 promoveert met een behoorlijke overmacht naar de eerste divisie. Uiteraard hebben Miriam en Ymke aan dit kampioenschap ook volop bijgedragen.

Geweldig gedaan, dames. Alle leden hopen jullie komende zaterdag ook te zien bij de kampioenswedstrijd van heren 1.  Zie ik een feestje ontstaan?

VVV heren 1 trok voor de voorlaatste wedstrijd naar De Veluwe (Apeldoorn), tweede op 9 punten. Bij een goed resultaat tegen De Veluwe zou het kampioenschap VVV praktisch niet meer kunnen ontgaan, dus de druk stond er meteen op. Werff en Matthijs wonnen beiden hun eerste single.  Patrick Bruijne won daarop eveneens vlot zijn single, maar de dubbel ging, eigenlijk onnodig, verloren. Werff en Patrick pakten meteen de draad weer op en brachten VVV op 1-5. De Veluwe staat echter niet voor niets op de tweede plaats en het team deed dan ook iets terug. De volgende singles van Matthijs en Patrick kwamen op naam van de tegenstander. 3-5. Werff en Matthijs wonnen hun laatste partijen wel weer en brachten daardoor het sportieve De Veluwe hun eerste thuisnederlaag toe. VVV heeft nog slechts een punt nodig volgende week om ook kampioen te worden.
Deze wedstrijd belooft een drukbezocht festijn te worden. Kom ook kijken naar prachtige tafeltenniswedstrijden op zaterdag 29 november, 15:30. www.ttv-vvv.nl

Remco