Informatie over lidmaatschap

VVV is jouw beste keuze in de regio als je een tafeltennisvereniging zoekt waar enthousiasme voor de sport hand in hand gaat met plezier, gezelligheid en vriendschap. Het maakt niet uit of je jong of oud bent, man of vrouw, al heel goed of nog beginnend... bij VVV ben je van harte welkom.

Kom gerust eens langs om te proberen, de sfeer te proeven of een proeftraining mee te doen. Je kunt 3x gratis mee doen. Wij hebben batjes die je kunt lenen, tafels, ballen en een drankje, dus je hoeft alleen sportkleding en - schoenen mee te nemen. De sportstrippenkaart van de Gemeente Leidschendam-Voorburg biedt ook de mogelijkheid om een proefles mee te doen. Je kunt je op de avond zelf melden bij de trainer in de zaal of de barman/vrouw van dienst in de kantine.

Voor wie?

VVV timmert hard aan de weg en heeft een unieke trainingsopzet voor jeugd, al vanaf 5 jaar. Trouwens, we hebben ook leden van 80+ want tafeltennis is voor elke leeftijd. Bij VVV kun je spelen op ieder gewenst niveau; van af en toe een balletje slaan tot veelvuldig trainen en competitie en toernooien spelen.

Voor de groep 55 plussers hebben we zelfs een speciaal programma genaamd Old Stars op vrijdagmiddagen waarin sportieve en sociale elementen (kop thee/koffie tijdens de pauze) worden gecombineerd. Handicap geen bezwaar, maar het gebouw is helaas niet goed voor rolstoelen toegankelijk.

Wanneer kan ik spelen?

Er zijn speciale tijden waarop jeugd- of senioren leden kunnen trainen of vrij kunnen spelen. Deze zijn terug te vinden op onze website onder deelmenu’s Trainingsrooster en Openingstijden.

Competitie spelen?

Als je competitie wilt spelen heb je een ruime keuze. Voor jeugd en senioren is er de reguliere NTTB competitie. Een team heeft drie teamleden die elk drie singles spelen en één dubbel. In totaal dus 10 partijen. Partijen zijn best-of-five, ofwel drie gewonnen games tot 11. Senioren hebben daarnaast ook nog de mogelijkheid om te kiezen voor NTTB duo of UBT competitie. De NTTB duo competitie kost wat minder tijd dan de reguliere NTTB competitie, want teams hebben maar twee deelnemers, die elk twee singles spelen en één dubbel. In totaal dus 5 partijen. Partijen zijn best-of-five, ofwel drie gewonnen games tot 11. UBT competitie is vergelijkbaar met de NTTB duo competitie maar de partijen zijn best-of-three, ofwel twee gewonnen games, maar dan tot 21. De service wisselt elke vijf punten, niet elke twee. Zeg maar de 'oude' tafeltennisregels. Uitwedstrijden zijn in Den Haag en regio.

Als je als lid wilt deelnemen aan de competitie, moet er een extra toeslag worden betaald ten behoeve van de tafeltennisbond. Opgave voor competitie geldt voor een heel verenigingsjaar; dus opgave voor de najaarscompetitie verplicht ook tot deelname aan de voorjaarscompetitie. Bij het deelnemen aan competitiewedstrijden is het dragen van VVV clubkleding verplicht.

Lid worden?

Heb je nog vragen over spelen of lid worden bij VVV?
Stuur een bericht via het contactformulier op de website of een email naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Wil je meteen lid worden? Vul dan het inschrijfformulier in.
Het lidmaatschap van VVV is ongeacht de betalingsvorm op jaarbasis en wordt aangegaan voor onbepaalde tijd.

In het inschrijfformulier word je ook gevraagd naar vrijwilligerswerk. Het functioneren van VVV is immers volledig afhankelijk van vrijwilligers. Het vrijwilligerswerk is er in vele soorten en maten en vooral geldt: vele handen maken licht werk en samenwerken met andere mensen versterkt het verenigingsgevoel. Zo kunnen zowel de leden afzonderlijk als de vereniging in zijn geheel groeien en bloeien.

Eenmalig spelen?

Wil je gewoon een keer komen spelen zonder lid te worden? Dat kan ook: kosten bedragen 7,50 euro per persoon per keer, af te rekenen bij de barman/vrouw van dienst. Let wel, gewone VVV-leden hebben voorrang.

Lidmaatschap opzeggen?

We vinden het enorm jammer als leden ons verlaten, maar daar kunnen uiteraard allerlei goede redenen voor zijn.

Het lidmaatschap van VVV is ongeacht de betalingsvorm op jaarbasis. Verenigingsjaren lopen van 1 juli t/m 30 juni. Opzegging geschiedt dus altijd per 30 juni. Leden kunnen niet halverwege het jaar opzeggen. VVV verleent geen restitutie van contributiegelden indien gedurende het seizoen wordt opgezegd (bij betaling vooruit).

Het opzeggen van het lidmaatschap voor het volgende verenigingsjaar dient uiterlijk voor 15 mei te gebeuren door het opzegformulier in te vullen. Indien de opzegging te laat (na 15 mei) binnen komt kan VVV redelijkerwijs kosten in rekening brengen die reeds gemaakt zijn voorafgaand aan het nieuwe seizoen.