Sorry, sorry, errrg laat een verslag van de clubkampioenschappen. Weliswaar stond er al een fotoreeks op de site, maar pas nu zijn alle foto's er.  Half januari zijn de clukampioenschappen van de senioren gespeeld.  In de eerste plaats was het format nu: iedereen op een lange zaterdang, in plaats van een aantal avonden.

Weliswaar moesten mensen best lang wachten soms en was iedereen een hele dag kwijt, maar de meesten vonden het toch zeer de moeite waard. Er was een grote opkomst en door die wachttijden was er ook weer voldoende tijd om lekker bij te babbelen en  wat te drinken.

Het spelniveau was dit jaar opvallend hoog. Met name de A-groep is enorm versterkt. We hebben natuurlijk enkele nieuwe spelers erbij gekregen, maar ook de bestaande groep is gegroeid. En de 'toppers' spelen inmiddels op eerste-divisieniveau en dat was te zien.

De top-4 zat ook zeer dicht bij elkaar. Tussen Nolan, Werff, Patrick en Matthijs zag je wedstrijden die echt spannend waren en het hing een beetje in de lucht dat er een onverwachte winnaar kon uitrollen. Dat gevoel bleek uit te komen, nadat Matthijs de finale van Werff won. Een geweldige wedstrijd en mooi dat de winnaar niet vooraf vast stond. Voor Werff is dat even slikken, maar hij pakte zijn verlies manmoedig en was ook wel trots dat hij als hoofdtrainer zo'n grote bijdrage heeft geleverd aan de verbetering van de spelers.

Ik denk dat deze trend van versterking zich wel doorzet. Je ziet de eerste signalen al. De jeugd wordt sterker en sterker. Team 1 speelt weer landelijk. Spelers als Tim (N.), Wessel, maar ook Femke, Tim (B.), Job, en Marc gaan met grote stappen vooruit. Over een paar jaar zie je die mannen (m/v) gewoon in de A meedoen.  Daarnaast zie je spelers van de teams 2, 3 en 4 ook echt beter worden.

Wellicht tijd voor het bestuur nog eens te kijken naar uitbroeding van de zaal?

Foto's om na te mijmeren? Die zie je HIER en HIER.

Remco