Hallo!

Op zaterdag 28 februari jongstleden werd het 5e verenigingscongres georganiseerd te Zwolle. Ans van der Steen en Martin Janssen bezochten dit congres dat uit 2 dagdelen bestond. Het ochtendprogramma was een plenaire sessie, die door een aantal sprekers werd verzorgd. Via een link op de NTTB site kun je de presentaties nalezen (HIERRRR, Remco) . Persoonlijk vond ik  de presentatie over “Vermarkten van de sport” het meest interessant omdat ik vind dat van buiten naar binnen kijken van essentieel belang is wil je beleid ontwikkelen.

Het middagprogramma bestond uit deelname aan workshops. De keuze moest van tevoren worden aangegeven. Ans bezocht de workshop “Diversiteit in leden en lidmaatschap” en ik de workshop “De vereniging van de toekomst”. Het geeft aan waar het bestuur van VVV zich mee bezig houdt. Mijn conclusie uit de workshop is dat samenwerking met andere instanties noodzakelijk is voor een toekomst. Een mooi voorbeeld is onze samenwerking met de Stichting Sport en Welzijn.

Ook de gebruikte  presentaties in de workshops kun je vinden via de NTTB site.

Als toetje hebben we (Ans, Martin en Pim, onze chauffeur waarvoor dank) nog tot 19.00u naar het NK senioren gekeken.

Martin