Drie weken na de start van de najaarscompetitie een eerste verslag van jullie razende reporters M & M. Hoog tijd om jullie bij te praten over de standen en de persoonlijke uitslagen van onze jeugdspelers.

Maar we beginnen met nogmaals onze dank uit te spreken aan de sponsor van onze prachtige trainingspakken Cor van ’t Walderveen. Wij horen en zien dat de spelers trots zijn op het dragen van zo’n mooi trainingspak; dat ieders eigen voornaam op de rug staat maakt het natuurlijk nog specialer !

Weten jullie allemaal al dat we er weer een nieuwe trainer bij hebben, nl. Frank Lequin ?! We mogen blij en dankbaar zijn met zo’n mooie groep van (jeugd)-trainers, zoals dus Frank en natuurlijk ook Ossie, Michel, Job, Peter en Clement. Een aantal van onze jeugdspelers is dit seizoen 1 of meerdere klassen hoger gaan spelen dan in de voorjaarscompetitie. Bedenk dat winnen geen vanzelfsprekendheid meer is op het niveau waarop nu gespeeld wordt. Winnaars worden niet geboren maar hebben getraind ! Dus … kom naar de trainingen en hou vol. Naar een hoger niveau gaan kost tijd en energie maar loont zeker de moeite.

En dan willen we ook nog wat andere zaken noemen die wij belangrijk vinden:

• elke speler en coach is het gezicht van VVV. VVV staat voor plezier en prestatie maar vooral voor sportief en correct gedrag
    • spelers in een écht team steunen elkaar, maar kunnen ook opbouwende kritiek geven
    • wees ook betrokken bij wedstrijden van je teamgenoten
    • gedraag je altijd sportief jegens de tegenstander, ook als je verliest: wens je tegenstander een prettige wedstrijd en geef na afloop een hand / high five, bedank altijd de teller
    • als je telt: doe dat serieus en oplettend
    • nodig je tegenstander uit voor een drankje, maak een praatje. Je komt dezelfde spelers op toernooien weer tegen en het is daar leuker als je vrienden hebt.
    • laat je mobieltje eens thuis of in je tas; je zal zien dat je je dan meer betrokken zal voelen bij de wedstrijd en je teamgenoten.

En dan nu de standen en persoonlijke resultaten:

VVV 1 (promotieklasse B). Dit team staat na 3 wedstrijden op de 4e plaats. Dat moet toch echt beter kunnen denken wij. Voor wat betreft persoonlijke resultaten staat Junior net als vorig seizoen op kop met 67%, Wouter staat op 56% en Tristan op 50%. Evi heeft op dit moment helaas nog geen wedstrijden gewonnen.

VVV 2 (promotieklasse A). Deze heren spelen alle drie hoger dan ooit en dat is nu nog terug te zien in de stand: zij staan op dit moment op de 6e plaats. Maarrr ... ze komen eraan, geloof dat maar ! Safith staat op 50%, Tristan en Dominique staat beiden op 22%.

VVV 3 (2e klasse A). Zij staan momenteel op de 4e plaats. Niet verrassend is dat in dit team Jonathan duidelijk de beste is met 78%. Sven heeft zijn 1e wedstrijd op dit voor hem nieuwe niveau gewonnen en staat op 17%. De andere nieuwkomer in dit team en in deze klasse is Reuben; hij komt tot nu toe net tekort maar we zien zeker ook winstkansen voor hem. Mathijs, net terug van een operatie, moet er nog wat inkomen en wacht ook nog op zijn 1e winstpartij. Sam heeft dit seizoen nog niet kunnen spelen maar is weer gestart met trainen, hoera ! Hopelijk voelt hij zich binnenkort fit genoeg om weer mee te draaien in zijn team.

VVV 4 (4e klasse B). De dames waren al bekend met dit niveau, de heren nog niet. Dit team staat na 3 wedstrijden op de 4e plaats. Serinya en Sten staan allebei op 33%, Arad op 22% en Sidney zit daar vlak achter op 17%.

VVV 5 (4e klasse A). Kopman Bink staat (natuurlijk!) keurig op 100%, Lucas van E. op 50% en Mees op 17%. Rick heeft nog niet meegedaan. Dit team staat na 2 wedstrijden (poule van 5) op de 4e plaats. Hopelijk kunnen Lucas en Mees zich optrekken aan het hoge niveau dat Bink speelt.

VVV 6 (pupillen A). Bij dit team zijn er 2 spelers met een score van 100%: Koen en Renzo. Damian staat op 83%. Nieuwkomer Björn wacht nog op een felicitatie voor zijn 1e winstpartij en Mirko heeft nog niet meegedaan. Ook dit team komt uit in een poule van 5 en heeft pas 2 wedstrijden gespeeld. Ze staan nu keurig op de 2e plaats.

Dames, heren, veel plezier in de rest van de competitie: maak er een gezellig tafeltennisfeest van met elkaar !

Maurizio & Marjolein