Zaterdag 9 november was er weer een toernooi voor beginnende jeugd. Deze keer was de zaal in de Jan Steenstraat in Monster de plaats van handeling. Edwin Bol van ttv Smash had een leuk toernooi georganiseerd en Bert Stap zorgde voor de inwendige mens. Deze keer had ik Heleen gevraagd met mij mee te gaan en dat was een goede zet! De opkomst was prima: 15 kinderen hebben van 13.00 tot 15.30 uur lekker gespeeld.

Van VVV deden er dit keer 4 andere kinderen mee dan tijdens de eerdere toernooien voor beginners die in het afgelopen jaar zijn georganiseerd. Ook de andere deelnemers vanmiddag waren nieuwe gezichten.  We hoorden dat een aantal deelnemers aan vorige toernooien inmiddels competitie speelt. Zo hebben van VVV Julián en Teru de overstap naar competitie spelen dit seizoen al gemaakt. Wij zijn erg benieuwd of de deelnemers van VVV Hidde & Sjoerd en Chengxi & Chenghou ook zo enthousiast zijn geworden dat ze vaker willen tafeltennissen, al of niet in competitieverband.

In ieder geval was het zo dat zowel alle spelers als ook de vele supporters het een geslaagde middag vonden. En voor Heleen en mij was het heel prettig om (nader) kennis te maken met “onze kinderen” en hun ouders. En het belangrijkste: in deze ongedwongen setting hebben de spelers wat ervaring opgedaan in het spelen van wedstrijdjes. En dat is zeker voor een aantal van hen erg prettig omdat zij van plan zijn aan de voorjaarscompetitie deel te nemen.
De toeschouwers, zowel ouders als andere familieleden en Heleen en ik hebben erg leuke en soms spannende wedstrijden gezien. Maar we waren vooral blij dat iedereen het goed naar de zin had. Alles verliep net als de voorgaande keren in een gezellige en sportieve sfeer. Vermeldenswaard is ook nog dat ik af en toe zag dat een speler die echt veel beter was zijn (veel kleinere) tegenstander lekker liet spelen.

Kortom, iedereen was tevreden en ging met een goed gevoel naar huis. En dus hebben we met de betrokken functionarissen van SETT, Smash en Salamanders afgesproken om dit soort toernooitjes zo af en toe bij toerbeurt te blijven organiseren. En het mooie is dat ttv Salamanders het volgende toernooi alweer in de planning heeft staan!

ZATERDAG 7 DECEMBER A.S. VANAF 10 UUR VINDT BIJ TTV SALAMANDERS IN WATERINGEN EEN JEUGDTOERNOOI PLAATS.

Deze keer zowel voor beginnende als voor gevorderde jeugd. Nader bericht hierover volgt binnenkort.

Marjolein