Zaterdag 26 juni gaan we met 11 jeugdige VVV’ers naar ttv Scyedam voor een oefentoernooi.

Met 35 deelnemers verdeeld over 5 klassen denken wij een mooi programma te hebben samengesteld. Er doen (uiteraard) ook kinderen van ttv Scyedam mee, maar ook van Docos en van Salamanders.

Dit lijkt een goede gelegenheid om sommige kinderen eindelijk (weer) eens serieus te zien spelen en zo te kunnen vaststellen in welke klasse zij kunnen worden ingedeeld in de najaarscompetitie.

Binnenkort zal er weer geïnventariseerd worden wie er weer en wie er voor het eerst competitie wil gaan spelen. Het ledenbestand van de jeugd van VVV is per saldo tijdens de lockdown nagenoeg gelijk gebleven. Helaas hebben een paar kinderen hun lidmaatschap opgezegd, vanwege school of vanwege verminderde motivatie door de lockdown of omdat ze eens een andere sport willen proberen. Maar gelukkig hebben sommige van onze jeugdspelers nieuwe leden aangebracht. En ook zijn er een paar jeugdleden zomaar komen “binnenwaaien”. Bij de nieuwelingen zijn er een paar die al goed genoeg zijn om competitie te spelen en voor een paar echte beginners gaan we wat anders organiseren. Maar morgen dus de kans voor onze deelnemers aan het oefentoernooi om mij en anderen en misschien ook wel zichzelf te laten zien hoe goed ze zijn.

Fijn dat een toernooi spelen nu eindelijk weer mag EN dat er – onder voorwaarden – ouders bij mogen zijn ! De mazzel met de timing van het toernooi op de dag van meer versoepelingen van het coronabeleid konden we wel gebruiken. We staan met ons allen te trappelen om weer te beginnen !

Marjolein