Afgelopen zaterdag, 11 september, was bij ttv Vriendschaar in Gouda een toernooi waarmee het nieuwe seizoen werd geopend en waarvoor o.a. onze jeugd was uitgenodigd. Niet alleen jeugdspelers van VVV maar ook van Avanti, Taverzo en natuurlijk Vriendenschaar waren aanwezig. VVV ging op pad met 6 jeugdspelers en een nieuwe begeleider in de vorm van Ferry van den Berg. Zelf was ik een weekend weg.

Met in totaal 42 spelers (!!) kan je een mooi toernooi houden en dat bleek: er werd veel lol gemaakt en er werd ook gewoon lekker getafeltennist. Het toernooi had voor de VVV’ers een prima uitkomst: 5 van onze 6 spelers gingen met een prijs naar huis. Sterker nog: ook Ferry stond aan het einde op de hoogste trede van het ereschavot. VVV won nl de verenigingsprijs.

Nina werd 1e in haar poule, Hidde werd 1e in zijn poule, Björn 2e in diezelfde poule en Sjoerd werd ook 1e in zìjn poule. Florian werd 2e in zijn poule maar liet Nina zijn prijs in ontvangst nemen omdat hij die middag ook nog andere verplichtingen had. Dus helaas geen foto van hem.

Kortom, het was zowel een succesvolle als gezellige dag. En zeker voor herhaling vatbaar. We houden de contacten met genoemde verenigingen warm. Ons bestand met verenigingen uit de buurt die net als wij in zijn voor het organiseren van een eigen toernooi wordt groter en groter.

We hopen binnenkort op een competitievrije zaterdag (of wellicht zondag) ook weer eens een jeugdtoernooi te organiseren met o.m. Salamanders, Smash uit Monster en SETT. En ook dan mogen er beginners meedoen zodat zij kunnen proeven aan het spelen van wedstrijden.

Marjolein