VVV erwtensoeptoernooi 2011-12-17
17 december is weer het jaarlijkse erwtensoep toernooi gespeeld. Ooit begonnen als Bea’s erwtensoep toernooi wat vervolgens het FOX erwtensoep toernooi was geworden. En nu dus, na afmelding van sponsoring door de FOX, het VVV erwtensoep toernooi is genoemd. Er werd in 3 klassen gespeeld.De A klasse met 2 vijf kampen, de B klasse met één zeskamp en de C klasse met een vijfkamp en een zeskamp. Dit alles werd om de best-of-five verspeeld.Om een uur of half 4 was de uitslag van de diverse poules bekend.

Op tafel 1 werd de A-klasse - Poule A gespeeld. Uitslag van de vijfkamp:

1. Wessel en Marcel
  2. Alex en Stefan
  3. Ymke en Jeanette
  4. Werff en Esther
  5. Ronald en Hendrik

Op tafel 2 werd de A-klasse – Poule B gespeeld. Uitslag van de vijfkamp:

1. Bernard en Richard
  2. Pim en Simon
  3. Geurt en Cees
  4. Robin en Martin
  5. Jaap en Nicole

Plaats 3-5 na puntentelling met alle 3 de teams 1 winstpartij.

Kruisfinales Klasse 1.

Wessel en Marcel tegen Pim en Simon. Deze werd door Wessel en Marcel met 3-1 gewonnen.

Bernard en Richard tegen Alex en Stefan. Deze werd gewonnen door de gebroeders de Bruijckere.

Finale. De gebroeders tegen Wessel en Marcel. Deze werd gewonnen door de gebroeders de Bruijckere en zij werden uitgeroepen tot winnaars van de A-Klasse.

Op de derde tafel werd door de B-klasse een zeskamp gespeeld.

De uitslag van de zeskamp was tevens de eindrangschikking van deze B-klasse.

1. Jasper en Frans
  2. Femke en Sabine
  3. Ronald en Marcel van der Salm
  4. Alies en Rick
  5. Ruben en David
  6. Floris en Martijn

Op de 4e tafel werd C-klasse – poule A gepeeld.

Uitslag van de zeskamp:

1. Nina en Mark
  2. Niek en Heleen
  3. Mark en Rik
  4. Zaviera en Jan Willem
  5. Freek en Fer
  6. Hamad en Liam

Op de 5e tafel werd C-klasse – poule B gepeeld.

Uitslag van de vijfkamp:

1. Elwin en Sonja
  2. Ties en Bart
  3. Evi en Rob
  4. Nathan en Peter
  5. Job en Thijs

Kruisfinales C-klasse.

Elwin en Sonja tegen Niek en Heleen. Deze werd na een spannende strijd gewonnen door Niek en Heleen met 3-2.

De andere halve finale tussen Nina en Mark tegen Ties en Bart werd na een zinderende strijd gewonnen met 3-2 door Ties en Bart.

De Finale werd dus Ties en Bart tegen en Niek en Heleen. Een spannende strijd met de standen 6-11,11-6,11-6, 13-15 en 11-9 en dus een overwinning voor Ties en Bart.

Om een uur of vijf volgde na de kampioenen huldiging de prijsuitreiking. Een geslaagd evenement welk zeker zijn vervolg moet behouden. Met of zonder sponsoring. Want het snert toernooi is de uitgelezen mogelijkheid om met alle leden van de vereniging en alle betrokkenen van de club er een gezellig dag van te maken, zo bij de kerstboom. Ik wil mede namens Mark als snert organisatie alle medewerkers bedanken en tot volgend jaar. Zie voor de foto’s de fotoalbums op de site.

De snertcommissie.

Mark  en Simon