Op zaterdag 14 april reisde VVV 1 af naar Breda voor de laatste wedstrijd tegen Wanzl Belcrum 1.

VVV had 5 punten nodig om de net verworven plaats in de derde divisie veilig te stellen, omdat vier teams nog een wedstrijd moeten spelen. Het zou een moeilijke wedstrijd worden, omdat Belcrum een sterke invaller uit team 2 inzette (90% score in derde divisie).   VVV was echter zeer gemotiveerd om de benodigde 5 punten te pakken. Bovendien waren Ymke, Geurt, Kees, Jeanette, Esther, Margot en Remco meegegaan om het team aan te moedigen.

Werff pakte meteen de voorsprong door overtuigend de eerste partij te winnen van Peter Kooremans. Rick maakte een flitsende start tegen Timmie Gimbrere, maar die stelde vanaf game twee orde op zaken en bracht de teams op gelijke hoogte met 3-1.  Patrick speelde een goede partij tegen de invaller, maar kwam in de vijfde game tekort.

Werff en Patrick hadden het in de dubbel ook moeilijk, maar ze sleepten de vijfde game na verlenging binnen: 2-2.  Werff had hierna geen moeite met Gimbrere. Vervolgens verloren Patrick en Rick en stond Belcrum zomaar met 4-3 voor! Geen goede ontwikkeling... Patrick herstelde zich echter snel van zijn eerdere verlies en verpletterde de sportieve Gimbrere, wat de stand weer gelijk trok.

Werff maakte zijn positie als kopman vervolgens waar, door tegen de invaller 4-5 te scoren en zo de plaats in de derde divisie zeker te stellen (en zijn percentage van 87%). Rick maakte het feest compleet door zijn laatste partij in een spannende vierde game in VVV’s voordeel te beslissen. VVV 1 heeft knap deze pittige poule overleefd en kijkt uit naar de najaarscompetitie, waarin het team versterkt wordt met oud-VVV-er Matthijs van der Heiden.

Laten we met zijn allen de volgende competitie weer net zo sfeervol maken als deze!

Remco