Hallo allen,

Erg goed nieuws voor VVV!  (met een kleine teleurstelling)

Het goede nieuws is, dat de gemeenteraad deze week formeel besloten heeft, dat de verbouwing van de tussenwand tussen De Batstee en de sportzaal door de gemeente wordt betaald!

Het oorspronkelijke plan was, om de vier ramen in de tussenwand te verwijderen en, beginnend bij de plaats van het linker raam, een glaswand te plaatsen tot een metertje voor de computertafel (1 stukje muur moest blijven staan wegens een dragende pilaar).  Helaas is gebleken dat aan de rechterkant (de laatste paar meter tot aan de computertafel) IN de muur een stalen verstevigingsconstructie zit.

Dat betekent dat de wand korter wordt, maar er komt nog steeds aanzienlijk meer glas: vanaf ca 50cm vanaf de vloer tot aan de bovenkant van de huidige ramen en zonder stukken muur (tot aan de stalen pilaar die je in de sportzaal kunt zien). Alleen zijn er enkele houten stijlen (die zijn technisch noodzakelijk).  Tevens komt er een deur in deze wand, zodat er een directe doorgang ontstaat tussen de Batstee en de zaal. Dat is natuurlijk ideaal tijdens wedstrijden, want eindelijk hoeven de bezoekers dan niet meer door de dampende sporters in de kleedkamers te ploegen!

Komende week hebben wij nog overleg met een ambtenaar om te bezien wat de mogelijkheden nog zijn rond dat lastige stuk; wellicht valt er nog iets te bedenken.

Samengevat: toch uitstekend nieuws voor VVV, want deze wand is een grote meerwaarde voor VVV, zeker op de zaterdagen, want dan is er veel publiek.  Een woord van dank aan sportwethouder Gregor Rensen (PvdA) is wel op zijn plaats. Rensen heeft onze wens vanaf het begin gesteund en is er in geslaagd dit voorstel door de raad te loodsen. En dank aan de raad voor het wijze besluit :-).

Samenhangend met deze verbouwing willen wij De Batstee eens flink onder handen nemen. Daarover volgen nog berichten, want het is de bedoeling de leden te betrekken om ideeën te genereren.  Reeds nu een goed idee? Stuur een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

VVVV! Ofwel: Viva VVV

Remco