Werff, Wessel en Geurt kronen zich tot de clubkampioenen van 2013-2014

Zaterdag 18 januari jl. vond de jaarlijkse strijd om de clubtitels bij de senioren van VVV  plaats. Er kwamen ditmaal beduidend meer leden op af dan de jaren ervoor; in totaal deden er 34 spelers mee die eerst een kleine voorronde speelden om te bepalen wie naar de A, B of C-klasse doorgingen.

Voor de A-klasse plaatsen zich de nrs. 1 die in 2 vijfkampen verder speelden om de prijzen. Jammer was dat niet de hele top van de vereniging aanwezig was (o.a. Matthijs en Nolan meldden zich kort tevoren af), het toernooi had dan zeker nog leuker en spannender geweest.
In poule 1 plaatste Werff zich vrij eenvoudig maar had Rick alle moeite om met name Tim Nijdam achter zich te houden. In poule 2 bleven Patrick en Tarik hun concurrenten de baas en plaatsten zich daarmee ook voor de halve finale.

Daarin had Tarik weinig in te brengen tegen Werff maar was de strijd tussen Patrick en Rick een stuk spannender. Patrick besliste de strijd weliswaar met 3-0 in z’n voordeel maar dat ging, hoewel de uitslag anders doet vermoeden, allerminst eenvoudig.
In de finale liet Werff nog eens zien hoeveel klasse hij in huis heeft ondanks het uitstekende tegenspel van Patrick die tweemaal (1e en 3e game) dichtbij gamewinst was (3-0: 11-9, 11-3, 13-11). Patrick heeft zich dan ook sterk ontwikkeld het laatste jaar en het lijkt er op dat hij het Werff de komende jaren steeds lastiger zal gaan maken.
Werff pakte met de zege op Patrick alweer zijn 4e A-titel bij VVV. Daar komen er nog wel een paar bij….
De 3e prijs was een prooi voor Rick die nieuwe aanwinst Tarik met 3-0 de baas bleef.

De nrs. 2 en 3 uit de voorronde plaatsten zich voor de B-klasse. Hierin werden 3 vijfkampen en 1 vierkamp gespeeld;  de nrs. 1 en 2 gingen door naar de kwartfinales. Wessel versloeg Jaap met 3-0, Tim van Bellekom versloeg Paul Bakker Schut met 3-1, Femke hield Borzoo er met 3-1 onder en tot slot wist Sabine ook een plekje in de halve finale te bemachtigen door een nipte 3-2 zege op Christian.
Wessel had het moeilijk tegen Tim in de halve finale maar zegevierde uiteindelijk toch. Femke had het betere van het spel tegen Sabine en wist de strijd in straight games (3-0) te beslissen. De finale tussen Wessel en Femke was van een hoog gehalte, Wessel kwam verrassend met 2-0 achter maar wist toch de B-titel nog knap binnen te halen: 3-2 (8-11, 9-11, 11-6, 12-10, 11-8).
De 3e prijs was voor Tim die Sabine met 3-0 versloeg.

In de C-klasse streden de nrs. 4 uit de voorronden. Door de (late) afmelding van een aantal spelers werd deze klasse gereduceerd tot slechts 5 spelers. Geurt toonde zich in de poule de sterkste, hij won al zijn wedstrijden. Ymke werd achter manlief 2e, Harry 3e en Evert 4e. Heleen, die niet haar beste dag had, werd slechts 5e. Geurt plaatste zich direct voor de finale door de terugtrekking van Evert; Harry bleef in de andere halve finale Ymke de baas met 3-1.
Geurt toonde in de finale tegen Harry over de nodige veerkracht te beschikken want Harry was in de 4e game dichtbij de overwinning. Toch wist Geurt deze game nog te winnen en daarna ook de beslissende 5e game (3-2: 16-18, 11-9, 10-12, 11-9, 11-6).
Geurt werd daarmee de nieuwe C-clubkampioen!
Ymke hoefde niet te spelen voor de 3e prijs omdat Evert helaas al naar huis was.

Omstreeks 19:00 uur reikte de voorzitter de prijzen (inclusief de wisselbekers van de verschillende klassen) uit en mogen de 3 kampioenen zich (weer) voor een jaar clubkampioen van VVV noemen. Proficiat !!

Noot Remco: Foto's zijn HIER en HIER...

Vally