Hallo

VVV heren 1, pas tamelijk kort present in de tweede divisie, doet het goed en stond vooraf één punt achter koploper Red Stars. VVV ontving het Venrayse team afgelopen zaterdag en had als doel de koppositie over te nemen.
Red Stars is een zeer sportief maar lastig team, dat geregeld eerste divisie speelt. Uit was 5-5 gelijk gespeeld en deze score geeft de sterkteverhouding eerlijk gezegd wel goed weer. Maar dit weekend liet VVV 1 zien dat het de stap naar de eerste divisie echt wil maken.

We werden getrakteerd op de mooiste wedstrijd sinds vele, vele, jaren bij VVV. Bloedstollend spannende wedstrijden, een taaie maar sportieve tegenstander en superenthousiast publiek (op een zeker moment meer dan 40 kijkers! dat ook voor goede ballen van de tegenstander weet te klappen.

Werff was weliswaar niet in de blakende vorm van de afgelopen maanden (maar pakte wel twee singles), maar Patrick Bruijne en Matthijs van der Heiden maken de laatste weken grote stappen.
Patrick sloeg echter zijn rubber kapot en moest met een reservebat spelen. Dat had grote consequenties voor service en spinballen want de reserverubbers waren dood (tja, te laat nieuwe besteld...). En hoewel hij zeer alert en scherp speelde, vielen de partijen mede daardoor net verkeerd. Met goed materiaal had er beslist meer ingezeten; volgende weken gaan we dit ongetwijfeld zien.

Matthijs speelde zijn beste wedstrijd ooit voor VVV. Niet alleen won hij drie partijen, maar zijn spel was van grote klasse: volwassen, snel en eerste-divisiewaardig.  Na een kleine zes uur prijkte zodoende trots de 6-4 op het bord, voldoende om de eerste plaats over te nemen van de bezoekers

Dames 1 ontving Nijmegen en wist met 6-4 te winnen van bezoeker Nijmegen. Miriam pakte door haar vaste spel twee singles. Femke wilde de mindere speeldag van vorige week rechtzetten en won er weer drie. Sabine was goed voor het laatste punt. Zo blijven de dames bijna onwrikbaar op de derde plaats. Het gat met nummer twee is 15 punten en met nummer vier 10 punten.

Heren 1 speelt volgende week in Monster. Lekker dichtbij en een aantal mensen komt al kijken. Gezien de ontwikkelingen en kampioensaspiraties zou het mooi zijn als meer mensen meegaan om VVV 1 naar de overwinning te klappen. Gegevens:

Rinus Nederpel zaalJan Steenstraat 22681 MG  MONSTER0174-242395
Aanvang: 18:00 uur.