heren 1
VVV had afgelopen weekend de kans een stap te zetten om volgende week het kampioenschap binnen te halen. Helaas gooide ENTAC roet in het eten. Uit had VVV zijn slechtste wedstrijd gespeeld: 7-3 verlies.

De opdracht was om de 7-3 van de uitwedstrijd deze zaterdag goed te maken. Alleen de eerste heer van ENTAC heeft een hoog percentage, maar de anderen staan onder de 50%. Toch lijkt het spel van VVV de Enschedeërs goed te liggen, want VVV bleef zaterdag op een toch wat teleurstellende 4-6 steken. Werff , dit seizoen in topvorm, won er drie. Patrick grossierde in 9-11 gamestanden, maar kwam met nul punten thuis. De dubbel werd ook overtuigend door ENTAC gewonnen maar Matthijs wist op het eind nog een single binnen te halen, zodat de uitslag ietsje beter was dan in Enschede.

Het ziet er voor de kampioenskansen niet goed uit voor VVV, want Red Stars (nu tweede op twee punten) won met 8-2. Daarmee staat Red Stars 2 punten voor op VVV, maar Red Stars speelt de laatste wedstrijd tegen de laatste van de poule. De kans dat VVV twee punten inhaalt is klein. Niet nul, maar wel klein :-).  Het ziet er dus naar uit, dat VVV beslag gaat leggen op plaats 2. Op zich een zeer net resultaat.

dames  1
De dames ontvingen Groesbeek, dat 11 punten hoger stond. Uit had VVV verrassend met 4-6 gewonnen. Dit weekend nam Groesbeek wraak, want het team zette onze dames weg met 4-6.  VVV blijft veilig derde. Femke Bulthuis won twee singles en Ymke Thomas en Miriam van der Poel elk één.

publiek, eerste divisie, teleurstelling en trots
We hadden opnieuw een groot aantal supporters (dik over de 40!), maar er heerste een wat matte sfeer. Misschien kwam dat doordat VVV vanaf het begin op achterstand stond (heren: 0-1, 1-1, 1-2, 1-3. dames: 0-1, 1-1, 2-1, 2-2, 2-3, 2-4, 2-5), of door de andere opstelling van de stoelen (in kleine groepjes), maar het was wat stilletjes.
Een gevoel van teleurstelling is natuurlijk best begrijpelijk, want stiekem dachten velen al aan promotie naar de eerste divisie. Toch komt heren 1 nog iets te kort. Patrick mist nog steeds vastheid (heeft nagenoeg een jaar stilgestaan door knieproblemen en loopt in ervaring achter op Matthijs en Werff) en ook Matthijs had halverwege de competitie een dip (maar scoort toch nog knap 59%).  Werff, die eerder op dit niveau heeft gespeeld, is wel op volle sterkte, maar voor de eerste divisie heb je wel een team van gelijkwaardige spelers nodig.

Laten we het eens van de andere kant bekijken? Het team is in minder dan geen tijd van de hoofdklasse naar de derde divisie gepromoveerd, en na twee seizoenen stond VVV1 al in de tweede divisie.  Dan nu al zo snel naar de eerste divisie is echt veelgevraagd. Laten we trots zijn op wat het team al bereikt heeft en wat onze landelijke teams VVV gebracht hebben: was voorheen de zaal leeg op zaterdagmiddag, tegenwoordig is er een gezellige clubmiddag en -avond met veel plezier, eten, muziek en vriendschappelijke sfeer.

Echt, die eerste divisie komt er wel.

heren 2
Heren 2 bezocht zaterdag in de play-offs FVT, dat de eerste play-offwedstrijd 9-1 gewonnen had. Het was dus zaak met dikke winst thuis te komen. Dat lukte helaas niet. De uitslag was 6-4 voor FVT. Rick was in goede vorm, want hij won twee singles. Tim won er ook een, maar Rob, die in de poule op 100% was geëindigd, bleef onverwacht ook op een gewonnen single staan. En ook de dubbel was voor FVT.

Ondanks het verlies is VVV 2 niet kansloos voor promotie, want met een wedstrijd minder staat VVV 6 punten achter op FVT. Ook vor dit team geldt: als die promotie er nu niet komt, dan kan het niet lang meer duren.

Dames 1 en heren 1 spelen deze competitie niet meer thuis. Volg dus de site of twitter ("VVVTafeltennis") voor de nieuwtjes. VVV 2 speelt op vrijdag 25 april de laatste wedstrijd. Aanvang 20:15.

Remco