VVV heren 1 had zaterdag het Goudse Vriendenschaar op bezoek. Vriendenschaar, tweede op twee punten achter VVV, wilde de 4-6 thuisnederlaag goedmaken en zo de eerste plaats pakken.

VVV liet in de derde single een steekje vallen toen Patrick zijn eerste single verloor, een partij die in de uitwedstrijd wel voor VVV was. Geen optimale start. Matthijs had echter een topdag en dat compenseerde. Want nadat hij uit twee partijen verloor, scoorde hij nu drie uit drie met geweldig tafeltennis. Werff Thomas had, verrassend, met de derde heer grote moeite, maar in een emotievolle partij wist hij toch te winnen. Ook hij scoorde zaterdag honderd procent. Patrick verloor nog een single, maar won uiteindelijk in een prima tactisch gespeelde en zeer sportieve partij nog van de kopman. Zo won VVV met 8-2 en staat het team vijf punten los bovenaan. Een uitstekende uitgangspositie voor promotie naar de eerste divisie. Wie had dat vier jaar geleden gedacht van VVV, dat toen nog ploeterde in de hoofdklasse!

Dames 1 (eveneens aan kop in de tweede divisie) deed het uitstekend door 8-2 te winnen van Zwolle, met als opvallend hoogtepunt een geweldige dubbel van Miriam van der Poel en Ymke Thomas. Team 1 staat nu drie punten los bovenaan. Het lijkt er zowaar op, dat we komend seizoen twee teams in de eerste divisie gaan zien!

Heren 2 heeft het moeilijk in de derde divise. Het team verloor 2-8 van het sterke Hilversum en lijkt helaas te gaan degraderen. Zo vanaf de kant gezien leek Rob d'Ancona geblesseerd, want zijn bewegingen waren erg stijf. Tim kon zaterdag helaas niet aantreden.  De dubbel viel voor VVV en Nolan wist een single te winnen. Er had wel iets meer ingezeten.

Jeugd 1 staat nog steeds bovenaan in Landelijk C, maar verspeelde bijna de gehele voorsprong door 3-7 te verliezen van Salamanders. Toch wel verrassend, want de uitwedstrijd was door VVV met 9-1 gewonnen.   Scherp blijven, mannen, jullie zijn er zo dichtbij. Toch moeten we niet vergeten dat dit de eerste deelname aan landelijk tafeltennis is voor VVV sinds jaren, dus een kampioenschap lag vooraf niet echt in de lijn der verwachting.

De jeugdteams doen het overwegens prima. Je leest regematig uitslagen van onze correspondenten en diverse enthousiaste ouders op onze Facebook VVV Tafeltennis: HIER.

Ik zal ook een overzicht op onze Facebook zetten van de standen van alle teams.

Remco