Dit weekend stond VVV heren 1 voor een schier onmogelijk opgave in de tweede divisie. Het team ontving het sterke SKF2, dat aan kop stond. VVV zou 8-2 moeten winnen om het kampioenschap van de Veenendalers af te snoepen. Maar in het tafeltennis zijn wel vreemdere zaken vertoond, dus de VVV-ers stonden volledig op scherp en hadden vertrouwen in de toekomst.

Matthijs won zijn eerste partij netjes met 3-0 van Pieter van den Berg, geen onprettige start. In de tweede partij werd het publiek meteen getrakteerd op geweldig tafeltennis. Werff Thomas speelde tegen Pim Mostert, een speler met een snel en krachtige blok. Het publiek kon de borst natmaken, want deze partij was geweldig om te zien. Werff die tot het gaatje ging en Pim die zich niet gek liet maken. Deze partij werd pas in de laatste superspannende game in de verlenging besloten, helaas voor VVV met winst voor SKF.

Nolan Schultz wist zich vervolgens na twee verloren games tegen Brenda Vonk sterk terug te vechten. Brenda speelt een krachtig sterk aanvallend spel, maar Nolan bleef brutaal aanvallen en met succes. 2-1 voor VVV. De dubbel ging eigenlijk wat onverwacht met 0-3 verloren, zodat het kampioenschap opeens wel erg ver was.

Toch begon toen de spanning pas. VVV won partij na partij en de zaal werd bijna afgebroken door het publiek, mede door de hoogstaande kwaliteit van het spel. Lange spin-over-spinrallies, flitsende backhands, Matthijs die met een snoekduik een mooi punt redde, Een werkelijk spetterende wedstrijd ontwikkelde zich. Bloedspannend, maar in een zeer sportieve sfeer. Luide toejuichingen en groot applaus voor mooie rallies, ook voor de tegenstanders.  Het is wel mooi om te zien dat alle spelers zich in zo'n beladen wedstrijd supersportief opstellen en dat er leuk contact is met het publiek, zonder dat aan het spel concessies worden gedaan.

Door stug door te strijden wist VVV zich stapje voor stapje verder te worstelen tot een 7-2 voorsprong.  De laatste partij zou dus de beslissing worden!  Hoe spannend wil je de finale van de competitie hebben! Ook deze partij (tussen Matthijs en Pim) was bloedstollend en het was tot in de verlenging onmogelijk te zien wie zou gaan winnen. Uiteindelijk bleek het krachtige blok van Pim net de doorslag te geven en hoewel Matthijs een geweldige partij speelde, greep VVV mis. Winst voor VVV (de wedstrijd), winst voor SKF (het kampioenschap) en winst voor de sport, de spelers en het publiek (de geweldige, sportieve atmosfeer). Een waardige afsluiting van deze competitie. Een groot aantal mensen bleef in de Batstee nagenieten van deze kraker. Pas na half vijf in de ochtend vertrokken de laatste enthousiastelingen.

Proficiat voor het leuke team van SKF en volgend seizoen nieuwe kansen voor VVV; dat dit team vroeger of later de eerste divisie gaat halen, is haast onvermijdelijk.

De foto's staan inmiddels op de website.